veroniicakarlssons

Känns overkligt

Kategori: Allmänt

Ja, det känns faktiskt helt overkligt att det är sommarvärme ute. Sitter på balkongen med en cider och bara njuter. Idag har vi varit nere på stan och ätit frukost/lunch på subway. Sen gick vi runt lite och hamnade sen på världens underbaraste café. Jag trodde inte ens stället hade uteservering, vi skulle bara kolla om de hade glass som vi kunde köpa o äta på vägen. Men så såg vi uteserveringen och var tvugna att stanna. En jättestor bakgård med bord, soffor och en hängmatta! Man kunde låna spel och grejer också. Vi delade på en glass med krossad kladdkaka, grädde och chokladsås. Jättegott kaffe var det också. Det kommer bli vårt stammishak i sommar. De väntar på alkoholrättigheter, när de får det kommer stället bli oslagbart. Typsikt sånt ställe som skulle ha trubadur utomhus och man kan sitta o mysa. Ja, både jag o Micke blev helt lyriska. Personalden gick runt och fyllde på vatten åt alla med jämna mellanrum också, antingen vanligt, eller med annanas, vattenmelon eller stjärnfrukt.


När vi hade fikat och spellat ohtello (tror det stavas så) så la vi oss i hängmattan och Micke höll på att somna.

Skulle vara fantastiskt att grilla ikväll igen men vi ska göra köttfärssås. Annars måste vi handla och det orkar vi inte riktigt.

Aston njuter inte alls av värmen på samma sätt som vi så han får va hemma ganska mycket på dagarna nu, hemma är det svalt. Sen får det bli långpromenader och jogg på kvällarna.

Inatt ska både jag o Micke jobba så Aston får va hemma o sova själv stackarn :P Igår kom Micke dock hem strax efter 24 för det var stendött på hans jobb, vi kan ju alltid hoppas på liknande inatt, knappast troligt dock..

Det har blivit strul med min semester. Jag har ansökt i tre perioder. En över nationaldagen då jag ska åka hem till Sthlm och ligga på golfängarna och umgås med familjen. En över midsommar då mamma, Hans, mormor, Leif och Camilla kommer upp och hälsar på och en den 5e till 22a juli då vi ska hem till Sthlm och Tezz och Mattias ska komma upp hit och hälsa på. Den långa har jag fått godkänd men de två korta har hon missat att jag ansökt om. Hon skulle dock försöka lösa det på måndag så det kommer säkert att lösa sig, men annars blir det ju trist.. Jag ansökte om semestern innan vi åkte till Åre så typ i början/mitten av mars så lite typiskt att det ska bli stressigt så här nära inpå.

Nä, nu ska jag ner i tvättstugan o sen e det nog dags att börja med maten.
Ha en trevlig lördagskväll!

Kommentarer

  • Karoline säger:

    Veroonica, hvor ligger den uteserveringen? Dit vil jeg også :)

    2010-05-15 | 17:26:26
  • Veronica säger:

    Café Göteborg heter det, ligger på storgatan ner på stan! Man måste gå in och gå genom cafét för att komma till uteserveringen. Ja, gå dit och ta med dig Fredrik och dela på en glass, de är jättestoora! :)

    2010-05-15 | 22:26:41
  • Karoline säger:

    aaah, har hørt om det,men aldrig varit der. Det skal jg verkligen gjøra! ;D Lykke til med resten av praktiken, två veckor kvar, fasan vad snabbt det har gått.

    2010-05-16 | 22:23:02

Kommentera inlägget här: