veroniicakarlssons

Vad hände?

Kategori: Allmänt

Solen försvann. När jag o Aston skulle ut o springa så började det regna. Vi begav oss ändå och efter halva rundan så slutade det. Nu har det börjat igen.. Varmt är det dock! Kunde inte springa i t-shirt men ändå nästan! Snart så.. Inte länge sen vi hade frost på nätterna, de närmsta nätterna ska det bli typ 9 grader varje natt så frosten är nog borta nu och snart kan gräset bli grönt :) Härligt.

Jag tänker ganska mycket, är en tänkare. Lyssnar på musik o tänker. Jag tänker mycket på Aston just nu. Tänker på hur det var för ett år sen när vi skulle få hämta hem honom. Tänker på bilresan till Vindeln, glädjen och nyfikenheten. Vi stannade till på ica på vägen hem, köpte glass o cola. Aston sov. Aston bet mig i bröstet för första gången. Aston va så liten!! Vi kommer aldrig få tillbaka den tiden. Kommer aldrig kunna göra om och göra rätt med Aston. För vi gjorde så mycket fel. Men ändå blev allt så rätt. Man får lära sig.

Jag kommer aldrig glömma förra sommaren. Jag var rädd för en liten valp, för min egna lilla valp. Vågade inte gå runt i mitt eget hem. Gillade inte alls när Micke stack iväg och tränade.. Så fort Aston sov passade jag på att gå o lägga mig o titta på honom, och sen somnade jag också. Vi var egentligen helt slut alla tre.

Sen tog det dig. Vi lärde oss hur vi skulle passivitetsträna honom och han lärde sig att på kvällen sover man. Han lärde sig sitt, ligg, tass, andra tass, jag älskar dig, stanna, hit.. Han lärde sig allt vi tog oss tid att lära honom. Han är ett proffs på att spåra och att hänga med på joggingturen är ju en självklarhet.

Aston är vår klippa här hemma. Han gör allt för oss och vi gör allt för honom. Helt obegränsad kärlek är det och den kommer aldrig ta slut.

Detta är vad jag tänker på just nu. Lyckan att få ha Aston i mitt liv, att få ha en familj med obegränsad kärlek som än så länge bara är liten men som i framtiden kommer att bestå av fler människor och djur och ännu mer kärlek. Oroa er inte, det är inte dags än. Just nu njuter vi bara av varandra och längtar tills vi får flytta till vår nya fina lägenhet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: