veroniicakarlssons

En weekend

Kategori: Allmänt

Ja, en riktigt härlig weekend har jag haft med familjen (inte bandet utan min egna familj, bäst att tydliggöra)! Började med att jag drog till Sthlm i torsdags. Skyndade mig hem till Fredrik, Leyla o lilla prinsessan Melissa! Hon var inte alls blyg, istället visade hon sina nya skills och GICK fram till faster! Sen fick faster en puss och vi läste och pekade och pratade. Sen sjöng vi en sång och sen var det läggdags! Sötnosen! Jag o Fredrik snackade om Umeå o drack vin tills vi nästan däckade i soffan båda två, då gick jag hem till mamma o sov!

I fredags när jag vaknade packade jag om väskan lite inför kryssningen och sen åkte jag till Solna o träffae Kim. Vi lunchade och köpte presenter till lilla Liam som fylle tre år igår! Han är med andra ord inte så liten längre, men jäkligt söt!

Sen mötte jag upp mamma, Leyla o Tezz också åkte vi till båten. Båten var syftet med resan och enda stället kamerna fick följa med på så bilderna får berätta om kryssningen!


Här har vi precis kommit på båten och tar det lite lugnt.




Jag fotar mig själv i spegeln - enda sättet att komma med på bild ;)


Lite dricka innan maten!


Världens finaste Leyla verkar trivas :) Här sitter vi vid middagen första kvällen. Då åt vi på restaurangens finrestaurang. Jag åt älgkött med potatis och svamp. Asgott! Ett glas rött till det och kvällen var på topp!


Världens bästa mamma trivdes också!


Världens unerbaraste syster var dock onöjd - hon kunde ju inte äta från desertbuffén eftersom hon numera äter laktosfritt! Stackaren!




Mamma skålade..


Och skålade..


Tezz ville inte va sämre hon.. Men tankarna var fortfarande vid desertbordet..


Tur vi hittade till Fazer-caféet i Helsingfors. Där kunde Tezz få laktosfri latte med sorbet och äntligen log hon igen! Och vem log inte av det här caféet?!























Riktigt härligt ställe! Det var dock inte allt vi gjorde i Helsingfors. Vi hittade ett stort varuhus också där vi shoppade en del. Också var vi o åt på ett nudelställe. Sen gick vi runt lite vid några stånd i början och när vi ksulle tillbaka till båten gick vi fel :P Allt gick iaf bra och när båten åkte var vi på den!

Den kvällen blev det buffé. Sen lyssnade vi på karaoke, spelade lite på automater och lyssnade på trubaduren. Blev dock en tidig kväll då 3 av 4 var stendöda (nån som kan gissa vem den pigga var? :P) så vi snackade skit i hytten en stund och sen sov vi! Första kvällen var dock lite mer fest. Då var det drinkar som gällde! Vi lyssnade på trubaduren och den dansade vi lite till bandet och satt o snackade massa skit. Sen var det dags för nattamat men det fann bara korv o pyttipanna typ så vi åt chips i hytten ;P

Kryssningen var riktigt lyckad!

Igår när vi kom i land var det dags för Liams kalas. Han fick så mycket paket så han inte orkade öppna alla :P Sen umgicks jag med Fredrik, Leyla o Melissa innan det var dags att gå hem o däcka!

När jag kom hem idag var världens sötaste hund där såklart! Vi sov tillsammans på soffan en stund och sen tog vi en promenad! Nu har han ätit morot så det ligger morot i hela lägenheten också har han tydligen börjat packa upp min väska så ena vanten saknas, men det gör absolut ingenting <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: