veroniicakarlssons

Till min pappa

Kategori: Allmänt

Min pappa gör världens svåraste sak just nu. Det kanske inte är det svåraste du kan tänka dig, och i efterhand inte heller det svåraste jag kan tänka mig, men för honom är det nog bland det svåraste han har behövt göra i sitt liv. Efter att ha rökt i typ 40(?) år så har han för ca fyra dagar sedan slutat röka. Så det här inlägget tänker jag skriva till min pappa. Det är inte bara mina ord och tankar jag skriver ner utan jag är säker på att både Tezz och Fredrik skriver under på detta inlägg!

Pappa!
Det du gör just nu gör oss både glada och stolta. Vi har länge förstått att det skulle krävas någonting drastiskt för att du ens skulle tänka tanken att sluta röka och det var precis det som hände. Det är dock inte det vi lägger fokus på nu. Nu lägger vi fokus på den styrka och kärlek som behövs för att kunna genomföra en sådan bedrift som du genomför just nu. Att du slutar röka för den du älskar är i våra ögon antagligen det största du gjort, och det viktigaste. Vi skulle kunna skriva tusen rader om hur stolta vi är över dig men i längden skulle det kanske bli långtråkigt att läsa ;)

För oss betyder det väldigt mycket att du tagit beslutet att sluta röka. Det kommer bidra till fler friska år för dig att leva och för oss att ha en frisk pappa. Det som kanske känns viktigast i vårt liv just nu är att det betyder att våra barn får lära känna sin morfar/farfar och älska dig precis som vi gör.

Vi hoppas och vet att du kan klara det här! Vi skickar all styrka vi kan men vi vet att detta är något du behöver göra själv, vi kan inte hjälpa dig - men du ska veta att om vi kunde så skulle vi hjälpa så mycket det bara gick.

Pappa, vi älskar dig och vi är stolta över dig!
Fredrik, Teresia och Veronica

Kommentarer

  • pappa säger:

    Tack mina älsklingsungar det var fina ord och dom värmer jag tar med mig dom på vägen när vi kämpar vidare, och tar fram dom när det blir tungt och återfallet känns nära, då vet jag att jag kommer att lyckas.

    Puss och tack alla tre jag älskar er.

    Pappa.

    2010-11-26 | 16:32:53
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • pappa säger:

    Tack mina älsklingsungar det var fina ord och dom värmer, jag tar ned mig dom på den här långa resan,och när påfrestningarna blir för stora så plockar jag fram dom och tänker på er och Melissa då vet jag att jag kommer att lyckas.

    Jag älskar er allihop.

    Pappa

    2010-11-26 | 18:13:36
    Bloggadress: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här: