veroniicakarlssons

Veckan

Kategori: Allmänt

Igår var jag taggad som fan! Både jag o Micke var lediga och det fanns inget speciellt att plugga till. Vi hade sett fram emot gårkvällen länge, men när den väl föll in var Micke otaggad o tråkig så kvällen blev inställd.. Istället ringde vi över Karro, hennes kille o Linus som kom o kollade idol. Karro hade med sig en kompis och partyalias. Det blev ett par glas vin och nån cider och kvällen blev väldigt lyckad! Aston hade roligast av alla eftersom Karro o Fredrik hade med sig deras hund Leon. De busade runt hela kvällen tills de var för trötta för att röra sig. Då klättrade Aston upp i soffan (där han inte fick plats) och la sig o sov i mattes knä. Då blir man varm i hjärtat :)

Imorse vaknade vi strax innan 11, åt frukost och drog ut på promenad i solen. Efter promenaden slocknade jag o Aston i soffan. Jag sov väl 1 timme, Aston sov i 4 timmar :P

Nu har vi precis ätit middag o inatt jobbar både jag o Micke 22.30-03.. Ska bli jäkligt skönt att gå hem 3 istället för 04.30 som jag gjort de senaste helgerna. Och sen är jag ledig två helger i rad, awesome!

Nu sitter Micke i soffan o kollar på nåt fjantigt star wars eller nåt, Aston ligger på den vita mattan i köket o tuggar märgben och jag tänkte snart sätta på en kopp kaffe.

På måndag börjar vi ett nytt moment i skolan. Ska bli jäkligt kul Vi ska ha grupparbete i flera veckor och göra ett läromedel om en aktuell konflikt i världen. Spännande!!

Så här ser veckan ut hittills:
Söndag: Åka till strömpilen o shoppa lite nya kläder till Micke som han ska ha när han fyller 25, handla på Maxi, laga god fläskfilé middag! Långpromenad med Basse med hans väska som han bär 2 kg i och gymma.
Måndag: Långpromenad med Basse innan skolan, skola typ 10-16, hämta Aston hos hundvakt, ugnspannkaka till middag!
Tisdag: Grupparbete och lugn! Antagligen en kvällspromenad med Basse.
Onsdag: Gupparbete och långpromenad med Basse.
Torsdag: Grupparbete och åka till Sthlm!
Fredag: Vara i Sthlm, kanske hinna träffa bror och brorsdotter? Åka kryssning till Helsingfors.
Lördag: Vara i Helsingfors och pka kryssning tillbaka till Sthlm
Söndag: Komma hem från kryssningen och vara i Sthlm, kanske hinna träffa någon vän?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: