veroniicakarlssons

Klövjeväska

Kategori: Allmänt

Idag ska jag o Micke ha städdag. Men jag planerar att det ska gå fort för det e jättefint väder ute så en lånpromenad måste vi hinna med! Och då tänkte jag såhär: Om vi ändå sk gå på långpromenad så kan vi lika gärna gå till djurmagazinet och köpa en klövjeväska till Bus! Han e ju stor nu, 1½ år så nu får man ju börja och det skulle faktiskt vara otroligt skönt de dagarna som man känner att nej, jag orkar inte aktivera honom så mycket att kunna ta på han klövjeväskan och gå ut o gå en halvtimme istället för en timme och hnan blir nöjd ändå! Plus att han kan få hjälpa att bära hem från ica ibland ;)

På tal om ica, har jag berättat att bussen har börjat gå till Maxi? Den har inte gjort det innan, alltså ingen buss har gjort det. Hur tänkte de då?! Nu gör en av våra bussar det och vi är överlyckliga! Ja, man kan bli glad över lite ibland.

Jag börjar se ljuset i tunneln angående mitt hälsotillstånd ;) Vaknade för typ 20 min sen och halsen var inte alls som den brukar när jag vaknar. T ex igår var den svullen, jag hostade massor och snorade och borde inte alls ha gått o jobbat men gjorde det ändå o höll på att dö nästan. När jag kom hem mådde jag jättedåligt så jag tog en alvedon o gick o la mig o sov. Men nu är den knappt svullen alls och jag hostar bara lite och jag har inte behövt snyta mig en enda gång! Härligt! Jag har vart sjuk i en vecka nu så det skulle va skönt att bli frisk.

Nu vaknade Micke, han är på lite halvdåligt humör verkar det som - han har jobbat inatt.

Dagens plan:
1. Dricka upp mitt te
2. Gå ut med Aston
3. Låta Aston söka upp sin frukost på gräsmattan utanför
4. Städa
5. Gå till Djurmagazinet

Kommentarer


Kommentera inlägget här: