veroniicakarlssons

Rubrik

Kategori: Allmänt

Lite jobbigt det här med rubriker ibland när man egentligen inte vet vad inlägget ska handla om.

Idag har jag haft skola 9-12, jag gillar verkligen min lärare. Hon tycker fotboll är världsnyheter och hon e typ en 60årig nationalekonom så ganska otippat! Efter skolan gick jag hem till Micke som hade lagat lunch. Vi åt ute på gården i solen och sen tog vi en promenad med Basse och köpte glass så härligt varmt var det idag!

Efter lite plugg och en awesome middag tog jag o Basse ytterliggare en promenad, var ett tag sen han fick en riktig långis så vi tog en medan Micke o Lollo tog hand om disken. När vi kom hem kollade vi på svenska biggest loser, det kan nog va liite bra ändå. Men även lite töntigt.. Det var även en skoldebatt på ettan som vi kollade på i reklamen men jag ska se den i sin helhet om den finns på svtplay på onsdag för då e jag ledig! Men jag vet vad jag tycker och jag vet vilka som tycker som jag. Dock är jag lite svag för Ohly, skulle kunna tänka mig att ha honom som farbror eller svärfar eller nåt!

Jag kommer dock inte rösta efter hjärtat, om jag skulle göra det skulle jag rösta på ett annat parti än det jag kommer rösta på. Och då syftar jag inte på Ohly :P Jag kommer rösta med hjärnan och jag kommer ha skolan som den viktigaste valfrågan.

Jag tror inte att någon kommun längre inte kommer låta pensionärpar bo tillsammans, jag tror inte att något parti inte är ute efter att skapa jobb och jag tror inte att något parti vill avskaffa den svenska välfärden. Valfrågor handlar om saker på marginalen och då väljer jag skolan som min marginalfråga. För det är den fråga som är minst på marginalen i mina ögon, den svenska skolan är för dålig! Vi behöver mer kunskap i skolan och vi behöver satsa på alla elever. En elev måste få vara duktig!! Varför inte motivera elever genom att uppmärksamma de som faktiskt är duktiga?!

Nu blev det politik. Om Ohly vågar ha lite konkurrens i den svenska skolan skulle han få min röst, nu är han lite för feg för det så den går till någon annan ;P

Inlägget skulle kunna heta politik..

Natti!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: