veroniicakarlssons

Vilken vecka

Kategori: Allmänt

Jag har haft fullt upp den här veckan. Micke har vart i sthlm och jag har haft ensam vårdnad om Aston men jag har ju haft Lollo som hjälp iaf.

I onsdags var jag o Aston ute o gick i drygt en timme innan skolan när jag började 9, det tyckte jag va duktigt :) Annars har Aston tyvärr inte fått göra så mycket den här veckan. Inte konstigt att han är stendöd nu när vi har vart ute o sprungit i över en timme. Så nu ligger han o sover i soffan brevid Lollo.

Vi har käkat pizza o snart blir det lite gott till Idol.

Ja har bestämt mig 100% vad jag ska rösta på. Kan ju inte påstå att jag direkt tillhör ett block eller ett parti, men nu kommer jag rösta på samma som jag gjorde för 4 år sen, så snart kanske jag kan kalla mig för anhängare av det partiet. Jag tycker dock att båda sidor har väldigt bra saker de vill genomföra och jag är inte så beroende av vilka som blir valda s¨å jag brinner inte riktigt för det här valet. Däremot brinner jag som vanligt för att så många som möjligt ska rösta. Jag vill inte ha in SD i riksdagen. Det är varje medborgares plikt att rösta, vi har turen att växa upp, leva och bo i en demokrati som folk faktiskt har kämpat för. Nu är det vår tur att kämpa, och egentligen är det enda vi behöver göra att rösta och att inte rösta på SD, jobbigt va?!

Jag blir mörkrädd för folks argument, mina elever kommer inte ha sådana argument. De kommer veta vad invandring betyder för Sverige. Lite dubbelt att man tror att invandrarna kommer hit och lever på bidrag samtidgt som man tror att de kommer hit och tar våra jobb. Haha, det är skrattretande. MEN alla kan ju inte varal lika allmänbildade som mig ;)

Nu ska jag förbereda godsaker för idol!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: