veroniicakarlssons

Hemlisen

Kategori: Allmänt

Nu ni. Eftersom min kära bror tjatar som en tok fast han redan vet så ska jag berätta. Här är föresten den konversationen:

F: Seriöst! Vad är det för hemlighet?
V: Meh, du vet redan. Jag är inte gravid och vi ska inte gifta oss.
F: Jag vet inte alls. Vad är det då?
V: Jo, du vet. Men du får se det när jag skriver det. Jag skriver det imorn tror jag.
F: Är det något fjantigt?
V: Nej, men det är ingen hemlis för digför du vet om det. Det är egentligen ingen hemlis, bara att många inte vet .
F: Fattar nada
V: Som vanligt då, höhö!
F: Jag har en hemlis. Men du vet redan.
V: Då är det ingen hemlis för mig. Men kanske för andra.



Aja, nu till "the big thing" som egentligen är "the small thing", höhö. Jag har ett mål den här våren, målet är att gå ner 13 kg i vikt till den 5/6. Jag började i januari och än så länge har jag gått ner 8 kg. Jag har gått ner 8 kg på 11 veckor så det är ganska bra jobbat tycker jag.

Målet börjar med att jag ska gå ner 13 kg. Sen ska jag springa halvmaran. När jag har lkarat det här ska jag tatuera mig.

Så från och med nu kommer bloggen handla lite mer om mina mål fram tills att jag har nått dem.

Som det ser ut just nu har jag gått ner 8,1 kg i vikt och tappat 14 cm i midjemått. Jag har exakt 4,9 kg kvar att gå ner tills jag har nått mitt mål.
Jag springer från och med den här veckan 9 km. Jag har 1,2 mil kvar tills jag har nått mitt mål.

Kommentarer

  • Linnea säger:

    Men shit vad duktig du äre! Jag kanske inte ens känner igen dig nästa gång vi ses? :O Förövrigt blir det kanske på Brännbollsyran. Jag funderar på en Umetrip efter resan och innan sommarjobbet. Om jag orkar och om jag hinner klämma in det :P



    Vi ska inte ha någon reseblogg vad vi har planerat än iaf. Ingen resedagbok heller. Tråkiga som vi är, men vem vet, det kanske fixas något när vi är på resande fot. Annars kommer jag säkert uppdatera min blogg eller skriva på facebook :) Det kommer bli så jääääääävla bra!!!!! :D:D

    2011-04-11 | 23:19:46
    Bloggadress: http://liinneaberglundd.blogg.se/
  • Linnea säger:

    Nu vet jag inte om får två liknande kommentarer, men jag kan inte se den andra så jag antar att jag ska skriva igen :P



    Shit vad du är duktig! Jag blir så jävla imponerad! Själv sitter jag hemma hela dagarna och ojar mig, men det blir inte mycket gjort!! Just nu skyller jag iaf på att jag varit förkyld i en vecka, men när jag kommer hem från resan ska jag verkligen trimma kroppen!! Längtar redan!!



    Jag kanske inte ens känner igen dig nästa gång vi ses? Som förövrigt kanske blir på Brännbollsyran om du är hemma då? Jag funderar på att klämma in en Umetrip efter resan och innan sommarjobbet. Om jag orkar och har tid :)



    Vi kommer inte ha någon reseblogg som det ser ut nu iaf. Kanske att vi fixar någon resedagboksgrej när vi är ute och reser, men vi har inte pratat om det :) Annars kommer jag uppdatera min blogg förhoppningsvis och sen även facebook skulle jag tro. Kram :)

    2011-04-11 | 23:23:18
    Bloggadress: http://liinneaberglundd.blogg.se/
  • Linnea säger:

    JA! Ta ledigt under yran och sen håller vi tummarna på att jag hinner/orkar fara ner till Umeå! Men jag är ju redan inställd på det och då brukar inget kunna stoppa mig ;) Hoppas vi ses då! Ha det king hemma :)



    Kram!

    2011-04-13 | 09:59:38
    Bloggadress: http://liinneaberglundd.blogg.se/

Kommentera inlägget här: