veroniicakarlssons

Påsk och annat kul ;)

Kategori: Allmänt

Har inte riktigt haft tid att skriva i påsk så nu ska ni få en rejäl uppdatering!

Skärtorsdagen avslutades på all star med att AIK vann så nöjda gick vi hem till Storgatan och inväntade Tezz och Mathias! När de kom blev det att umgås i soffan. Tezz frågade om jag kunde hämta en cider till henne, sen när jag hade gjort det hade hon bytt tröja. Jag tänkte inte så mycket på det tills Micke utbrister "alltså, vad står det egentligen på din tröja?". BEBIS stod det ju, haha. Så jag ska bli moster!! Kul va?! Helt fantastiskt! Tezz är gravid i typ 12e veckan så strax innan jul kommer det en liten bebis!



Långfredagen har jag inte mycket minne av :P Jag o Micke drog oss ner på stan på eftermiddagen någongång. Sen väntade vi på att Pappa & Paula skulle anlända och då blev det middag! Sedan blev det några glas vin och sådant gott på kvällen när vi satt o snackade skit i soffan. Micke höll sig nykter vilket var väldigt skönt för då kunde vi låna Fredriks bil hem. Bussarna gick ju som på söndagar så det hade blivit en tidig kväll annars.


Påskafton var nog påskens höjdpunkt. Dagen började med maxi (då kan inte mycket gå fel sen). Sen gick vi lite på Strömpilen. Micke bytte in gamla spel, han hade en kupong så alla spel blev värda 25% extra så han fick över 800 kr för gamla spel, najs! Jag hittade en vårjacka på Lindex som jag inte köpte men som jag ska bestämma mig innan söndag om jag ska köpa den för jag har 20 eller 25% på ett plagg (kommer inte ihåg hur mycket) så det ska jag använda om jag ska köpa den! Köpte iaf en topp på rea för typ 75 kr! Sen åkte vi hem och dumpade saker och hämtade Aston och åkte ner på stan. Vi lämnade Aston hos Fredrik o Leyla och sen gick vi ner på stan o shoppade järnet! Jag kommer inte ihåg allt jag köpte men iaf så var det ett par jeans, en långärmad tröja, tre toppar och ett par jeansshorts! Så nu har jag en ny vår/sommargarderob!

Peppade av all shopping så tog vi oss an Milen! Vi sprang längs älven bort till strömpilen och sen över bron, bort på ön och vidare till Teg. Sen ruschade vi över cykelbron och i mål!


Efter den rundan blev det en helt fantastisk påskmiddag med potatis, sill, lax, köttbullar, prinskorv, lamm m.m. Mumma!


Här är det mesta uppätet!

Jag ska erkänna att man var rätt mör sen.


Men jag laddade om med en red bull och orkade vara social resten av kvällen också! Kvällen bjöd bland annat på dans i Melissas rum:



Aston förstod inte riktigt vad som hände, men säger bästisen att det är dans så e det klart han försöker!


Det var inte alltid Melissa heller förstod vad som hände.. ;)




Ibland beundrade hon bara de andra med stora ögon :)

Dansen gjorde både Aston o Melissa trötta, och vad kan då vara bättre än att vila tillsammans?


Hon passade även på att ge farfar några extra långa kramar under helgen - man vet ju aldrig hur länge det dröjer innan man får chansen igen.



Påskafton led mot sitt slut och snart var det dags för påskdag. På påskdagen bjöd vi över alla till oss på lunch, en lokal delikatess skulle man kunna säga. Även om den finns i hela Sverige så är den snäppet mer vanlig här uppe i Västerbotten, nämligen Västerbottenostpaj! Det var den första jag gjorde men definitivt ite den sista, var riktigt gott faktiskt - och ganska enkelt :) När eftermiddagen närmade sig var det dags att säga hej då till Tezz o Mathias. Sen var helgen med allt besök slut för när Fredrik hade lämnat Tezz o Mathias på flyget så åkte resten av gänget så småningom ner på stan och då fanns det inte mycket energi kvar i min kropp! Micke gick o tränade och jag däckade på soffan. Sen lyxade vi till det med hemmagjord pizza framför mästarnas mästare och sen reste vi oss inte mer från soffan den kvällen..


Igår var jag med Fredrik o Melissa på tropikernas hus i Holmsund. Det tyckte Melissa var super. Hon kastade pussar på alla djur hon tyckte var söta, bl a apor, en fågel och en ödla. Jag tyckte mest det var obehagligt med alla ormar.. Men två apor var lösa där inne och följde med oss runt, de var söta! Melissa ville helst va kvar hela dan men jag o Fredrik tyckte inte stället var värd en hel dag ;) Vi drog till strömpilen o åt lunch och sen åkte vi hemt till Leyla o drack kaffe. Till middag blev det indiskt, så jäkla gott! Sen tog jag, Micke o Aston en promenad längs älven hem.

Den här dagen har bestått av praktik, sömn o jogging i en konstig kombination, men nu orkar jag inte skriva mer ;P Natti!

Kommentarer

  • Anna säger:

    Vilken påsk ni har haft! GRATTIS till den blivande mostern - gud så roligt! Och grattis även till de blivande föräldrarna såklart... ;-)



    De ringde just och erbjöd mig jobbet-så jäkla kul för igår var en riktigt jobbig dag, det blev som seminarium och så skulle vi få veta idag då.. puh!

    2011-04-27 | 10:37:32
    Bloggadress: http://annamina.blogg.se/

Kommentera inlägget här: