veroniicakarlssons

Hemma :)

Kategori: Allmänt

Nu är jag hemma igen, sweet! Kändes som att jag var i Sthlm jättelänge fast jag bara var där en vecka typ. Men vi hann med mycket. Veckan såg ut ungefär såhär:

Onsdag: Fågelmatning med Sofia, Liam o Matteo med efterföljande lek i parken och glass vid minigolfen. Sedan ut till Åkersberga för middag och häng.

Torsdag: Slappardag i Åkersberga tills det var dags för backintervaller 3x3. Micke dog efter första trean, sen fick jag köra 5 intervaller själv innan han fick vara hare på den sista. Bra gick det iaf. På kvällen blev det film och chips - som bör sig efter ett hårt träningspass!

Fredag: Tog med mig Micke o Aston till Sumpan. Senare åkte vi in till Stan för att fira Martins födelsedag med middag på Patricia. Efter middagen blev det en drink och sen åkte jag hem till Tezz o drack ett glas rött. Där var mamma o Aston. Det spöregnade vilket resulterade i Astons första taxifärd.

Lördag: Dagen spenderades på naturhistoriska riksmuseet. Det kommer dröja många år innan jag går tillbaka, men det var trevligt ;) Micke e bara lite väl intresserad så det tar lite för lång tid att gå runt. Efter en naptime bar det sen av till Mathias 30-årsfest! Riktigt trevlig kväll!

Söndag: Bakis.. Bakis.. Bakis.. När dagen väl kom igång blev det middag på Parma (fantastiska pizzor) och sedan te hos Helena, mys!

Måndag: Fick frukost på sängen ;) Sedan fick jag en onepiece av Micke :D Dagen fortsatte lika bra, förutom att vi var tvugna att träna lite också ;) Började med att springa runt löt och vidare mot råsta. Sen körde vi intervaller typ halva råsta och sen joggade vi vidare mot utomhusgymmet! På kvällen blev det tårta och paket :D

Tisdag: Vi gick över till Mickes morfar o åt lunch och sedan hem för naptime. På kvällen fick jag o mamma i födelsedagspresent av Tezz att vi skulle gå på bio så vi gick o såg bridesmades, sjuukt rolig - se den!!

Onsdag: Solna centrum, bygga ihop soffor hemma hos Tezz, födelsedagsfika för Sandra och URSVIK EXTREME 15 KM!!

Idag: Gick till Solna centrum för att byta en sak, åt en trevlig lunch med mig själv, åkte till Kim o sen vidare till kräftskivan i sumpan för att möta upp brudarna o äta middag. Sen var tiden inne för att åka till Bromma o vidare hem..


Har haft en jättebra vecka. Träningen har gått över förväntan. Jag brukar inte vara såhär duktig med att se till att träningen blir av när jag är i Sthlm men den här gången var jag felfri skulle man kunna säga! Framförallt eftersom jag genomförde Ursvik extreme. Det bådar gott inför de 18 km jag ska springa på måndag. Jag kan knappt tro att jag snart är uppe i mitt mål. Ursvik Extreme gick dock lite för långsamt, men man ska komma ihåg att den är extremt tuff! Jag tog mig runt på 1.43.06 och målet var ca 1.37.30 så det är några minuter för mycket, men som sagt - TUFF! Ibland var det bergsklättring typ, och i vissa nerförsbackar var det rötter överallt så man visste inte var man skulle ställa ner fötterna. Mina vrister dog, så sjukt bra träning för vristerna. Men - jag skulle aldrig våga springa samma bana nära loppdagen, väldigt stor skaderisk! Men nu har jag klarat den en gång, kommer nog aldrig ge mig på den igen ;) Har fått mitt startbevis till halvmaran nu också, 16.35 startar jag så jag hoppas att vara i mål ca 18.50.

Det känns som att jag kan klara det här!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: