veroniicakarlssons

Måndag

Kategori: Allmänt

Ja, idag var första dagen på nya veckan. För min del kändes det dock som söndag eftersom jag var ledig igår o idag. Imorn är det jobb som gäller, kl 8-16 sen är det semester igen, typ 10 dagar ledigt! Sweet!

Planen imorn är att gå till stadsbiblioteket på lunchen o lämna tillbaka böcker som Micke är sen med. Efter jobbet ska jag hem och packa färdigt, förhoppningsvis dammsuga av lägenheten - Aston var hemma i knappt två dygn och det är hundhår överallt.. Sen ska jag över till Anna o Mattias en sväng, busa lite med Saga och lämna en blomma som de ska hålla vid liv åt mig ;) Plus ge henne nycklar så hon kan vattna blommorna här hemma också som inte behöver vattnas lika ofta. Det här är första gången vi behöver hjälp med vattning, har aldrig haft annat än helt gröna blommor innan, o tänka sig - de klarar tre veckor utan vatten ;P


Jag längtar ihjäl mig efter min lilla familj. Nu är det bara två dagar kvar tills jag får träffa dem igen, sen tänker jag hålla fast vid dem ;)

Har läst på om kolhydratladdning idag, det råder ganska olia åsikter kring om man ska göra det eller inte men jag ska testa. Först ska jag testa nästa helg för att se hur kroppen reagerar på det. Förhoppningsvis går det bra och då kör jag det inför maran! Det man gör är typ först en tömning av kolhydrater vilket man gör genom att träna typ två pass utan att äta speciellt mycket kolhydrater, sen ska jag ladda på med mer kolhydrater än vanligt. Jag måste testa för som det är nu så får jag kramp i vaderna när jag springer vilket har med vätskebrist att göra. Kolhydrater binder vätska till kroppen och gör att man kan klara sig längre. En kolhydratladdning tjänar man på om loppet tar över 90 min, jag planerar ju att springa i nästan 135 min så jag ska definitivt testa.

Idag fick jag som sagt kramp, sprang 12 km så den magiska 15 km gränsen är ännu inte passerad, men snart så.. eller om två veckor då nästa försök är ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: