veroniicakarlssons

Team 4000

Kategori: Allmänt

Nyss hemkommen från jobbet. För ett tag sen, eller i och med att Fredrik kom till oss som chef så införde han Team 3000. Det innebär att alla som lyckas sälja för mer än 3000 kr i sin kassa under en timme får en pin där det står Team 3000. Det är mest bara en kul grej för att man ska ha något att kämpa för. Det gick ett par månader o jag hade fortfarande ingen pin. Vi säljer ju mest på lördagnätter o jag hade knappt jobbat några sen vi införde pinnen, o jobbade jag fick jag alltid stå i kök o där kan man ju inte få någon pin.. Iaf, jag hade ingen pin efter ett tag så vår andra chef frågade på skämt när jag skulle ta min pin. Kaxigt svarade jag att jag inte ville ha någon. Eeh, nähä? svarade hon lite snopet. Fortfarande kaxig fortsatte jag: Jag satsar inte på 3000, jag satsar på 4000.

Det gick ett par veckor o sen satt jag o åt lunch i personalrummet en eftermiddag. Då sticker chefen in huvudet o säger: Jag har beställt en 4000-kronors pin till dig nu så det är bara att sätta igång. Jag skrattade mest men tänkte samtidigt att visst fan ska jag ta den!

3000-pinnen tog jag i början av juni. Inatt sålde jag för drygt 4300 kr i min kassa. Vad jag vet är jag ensam i Team 4000, det känns rätt bra!

För övrigt drog jag igång en välgörenhetsgrej idag på jobbet. Alla som vill ska skänka 100 kr till läkare utan gränser och deras jobb i Afrika. De ger mig pengarna senast på fredag o sen utmanar vi andra McDonalds att göra samma sak. Gör samma sak på ditt jobb vettja! Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!

PS. Det blev en Xperia Arc och den är vacker!

God natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: