veroniicakarlssons

Vinter

Kategori: Allmänt

Nu är vintern här på riktigt, imorse var det -13 när jag gick upp. Trots det tog jag Aston på en 40 minuters promenad innan skolan, det kallar jag kärlek ;) Han var så nöjd så. Flög runt o skällde o busade som en valpis o tyckte nog det var riktigt härligt att vinterpälsen fick sättas på prov ;) När vi kom in gick han o la sig i sängen igen och jag kan nog inte beskriva med ord hur gärna jag hade gjort honom sällskap, men icke! För min del var det dags att knata iväg till universitetet för en tre timmars föreläsning om första världskriget. Vill ni veta det värsta? Föreläsningen var inte speciellt bra..

Nu är det iaf lunchrast o jag sitter på biblan och passar på att ladda datorn så den inte dör under min andra tretimmars föreläsning för dagen som ska handla om Europas ekonomi 1900-1945. Mmm, mycket nöje! Har även passat på att sno åt mig ett par böcker som jag ska låna.

Ända till kl 16 har jag föreläsning idag. Sen ska jag hem o läsa. Nu är vi där igen, upp 7 och i säng 23 och där i mellan bara plugg, plugg o plugg. Men riktigt så illa tror jag inte det ska behöva vara. Men jag ska försöka hinna med proemnader med Aston innan skolan och att iaf läsa lite efter skolan varje dag.

Citat från läraren:
"Ni har ju ingen föreläsning på fredag men uppgiften till på måndag har vi räknat att den nog tar ca 8 timmar att göra så ni som har tänkt ta tidig helg kanske ska skippa det den här veckan iaf".
Crap säger jag som definitivt var en av dem som ville ha tidig helg. Jaja, en dag på biblan är väl inte heller fy skam!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: