veroniicakarlssons

Upptagen?

Kategori: Allmänt

Jag tycker att jag har så lite att göra, ändå flyger dagarna iväg. Har ju inte skrivit sedan i söndagskväll, jag tycker inte jag har gjort något sen dess men ändå känns det som att det var igår jag skrev sist.

I måndags hade jag föreläsning kl 8.30-10 och sen pluggade jag på ub till kl 12 ungefär. När jag kom hem åt jag lunch, gick ut en timme med Basse, tränade, lagade middag o sen gick vi på bio. Så ja, det var väl ganska fullt upp men det var roliga saker :) Även denna vecka äter vi lyxmat aka billiga veckan :P Men det är riktigt bra recept faktiskt. Än så länge den här veckan har vi ätit bakad potatis med skinkröra och ikväll blir det vegetarisk lasagne.

Igår hade vi seminarium kl 8.30-10 och sen satt vi med gruppen till typ 10.40 och sen var jag ledig resten av dagen :P Jag gick hem o åt lunch med Micke innan han stack till praktiken och sen sov jag en stund. Precis när jag skulle ta timmesrundan med Basse så kom kvartersvärden. Vi hade en läcka i köket när vi vaknade i lördags som han skulle kolla på. Han konstaterade att vi inte behövde göra så mycket men att vi skulle ringa Mediamarkt som kopplade in diskmaskinen och säga att de skulle kolla på kopplingen. Sagt o gjort, mediamarktsnubben kom på kvällen och kollade, han hittade inget fel så nu får vi använda diskmaskinen igen :) Det är faktiskt grymt jobbigt att handdiska när man vant sig vid diskmaskin!

Igårkväll jobbade jag. Det var ganska mycket att göra men jag var ganska grym. Vi låg efter med stängningen när klockan var typ 20.30 o jag slutade 22.15, men när jag gick hade jag redan hunnit stänga nästan hela matsalen (var bara kvar att moppa det sista, kolla toan, tömma soppor och lite uppfyllning - det tar typ 10 min), sen hade jag stägt milkshake/glassmaskinen, startat rengöringen av kaffemaskinen, stängt läsktornet och diskat allt som skulle diskas i kassan. Samt skurat golvet i kassan. Jag var ganska grym och jag tror att de som stängde resten hann gå när de skulle :)

Idag sitter jag på ub o läser igen. Boken jag ville läsa var borta så jag läser en annan om vad unga gör på nätet. Det är en bok som vuxna borde läsa men inte "unga vuxna". Jag kan lixom det här. Boken beskriver nätets infödda och nätets invandrare. Jag är infödd och det här är en bok för invandrarna om man säger så :P Men men, det är bara läsa vidare, går ju snabbt iaf!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: