veroniicakarlssons

Fästingar

Kategori: Allmänt

Aston har inte haft en enda fästing på hela sommaren i Umeå. Micke har inte sett en enda på honom under nästan en vecka i Åkersberga. Så kommer vi till sumpan o vips så har han haft två stycken på två dagar. Nu är inte det så himla farligt, på Bessie kunde jag säkert plocka 7-8 stycken per kväll. Aston får inte så mycket fästingar överhuvudtaget, tror han nu har fått 5 eller 6 i sitt liv men jag vågar inte ens tänka på hur det blir nästa vecka när vi åker till Dalarna i ett par dagar :P

Iaf så köpte vi någon spray mot fästingar o mygg o sådant på djurmagazinet i början av sommaren. Nu fick den invigas o den luktar pyton! Starkt luktar den, stackars hund. Hoppas den hjälper! Nästa år blir det nog sån där fontline eller vad den heter från apoteket inför Sthlmsresan (om vi inte redan bor här då, då blir det fontline ändå men ingen resa :P).

Den här dagen har varit så chill en dag kan bli. Jag o Aston tog ett varv runt lötsjön, det tog bara en halvtimme att gå från mamma till lötsjön o runt, jag blev lite besviken, tänkte att det var en långpromenad :P Sen var hundrastgården upptagen så vi fick gå runt lite o slöa så vi skulle bli ute en timme :P

Imorn ska jag träffa Tezz o se bebismage!! :) Även om jag tycker sommaren är härlig o inte alls längtar till vintern så längtar jag till i november när jag blir moster! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: