veroniicakarlssons

London (1)

Kategori: Allmänt

Nu är jag i Sumpan efter Londonäventyret. Äventyret började på Arlanda i måndags med att vårt flyg blev inställt.. Vi fick flyga några timmar senare med British Airways istället för med SAS som vi skulle åka med. Ja, det var väl okej. Vi fick 75 kr var att äta för på Arlanda så vi klarade oss.

Väl framme i London stod vi o väntade på vårt bagage. Ami fick sitt men jag o Sandra väntade o väntade tills det stid klart att inget mer bagage kom. I infodisken fick vi veta att bagaget antagligen inte var i London men att så fort det kom så skulle de leverera det till oss.

Vi åkte vidare till hotellet som låg i Paddington. Såg fint ut på utsidan, helt okej i lobbyn. Vi åkte hissen upp till vår våning och där luktade det gammal inrökt matta.. Vårt rum hade som tyr var inte samma lukt men var kokhett och ofräscht. Jaja, 4 dagar klarade vi!

Vi var trötta o lite less på resan redan så vi gick o la oss och joppades att allt skulle kännas bättre på morgonen.

I tisdags kom inga väskor men det fick inte påverka resan för mycket så jag o Sandra drig på oss gårdagens kläder. För min del innebar det en klänning och sandaler, det var härligt i regnet! Som tur var missade vi alla stora skurar och var bara ute i duggregn. Sandra hade en långärmad tröja som jag lånade också.

Efter frukosten drog vi iväg till madame Tussauds. Var lite häftigt faktiskt. Framför allt var det stort och innehöll något för alla. Vi spenderade ett par timmar där och sen blev det lunch. Vi åkte tillbaka till hotellet för att se om väskorna hade kommit, det hade de inte så jag o Sandra bestämde oss för att vi var tvugna att inhandla lite nödvändigheter. För min del blev det ett par jeans, en långärmad tröja, en klänning, underkläder, linsvätska, mascara och consealer. Sen kände jag att jag kunde klara en dag till i London. På kvällen gick vi ut o åt på ett steakhouse. Jag käkade panerad kyckling full av vitlökssmör - den var fantastisk god! Lite halvt utslagna åkte vi tillbaka till Paddington och satte oss på en pub och tog en dricka innan vi gick tillbaka till hotellet o sov.

På onsdagmorgon när jag ringde British airways för att höra om väskorna så fick vi veta att de landat i london kvällen innan. Härligt tänkte vi, då kanske vi hinner få våra kläder inför kvällen besök på The Savoy Grill - Gordon Ramsay's lyxrestaurang där vi hade bokat bord! Vi bestämde oss för att åka iväg till Buckingham Palace och sedan ta en promenad i Hyde Park. Efter det gick vi till Oxford Street - gatan med alla butiker ;) Vi hade blivit tipsade om att gå till Primark o shoppa, det var ett bra tips! Vi spenderade säkert 2 timmar där inne o kom därifrån med fulla kassar med linnen, t-shirts, koftor, skor, skärp, väskor etc. Trötta gick vi o käkade lunch o sen gick vi vidare till Starbucks o drack kaffe. Vi ringde hotellet för att se om våra väskor hade kommit - det hade de inte. Så nu började jakten på nya finklänningar inför kvällen. Vi var ganska trötta efter primark o ingen av oss var egentligen i behov av en ny finkänning men vi hittade iaf en varsin på H&M.

Kvällen spenderades som sagt på Savoy Grill, det var fantastisk mat o bra service så det var en rolig upplevelse! Jag åt en tart med tomat och mozzarellasallad till förätt, vit fisk med sparris och lite andra grönsaker och potatismos till varmrätt och hemmagjord maräng med vaniljglass och jordbubbar till efterrätt! Det var gott!


Jag ska berätta mer om resan och sen så fort jag har fixat internet till min minilaptop som jag har med mig så ska jag visa bilder också men nu ska jag gå o mysa lite med min hund och sen göra lunch! Den här dagen har vi en slappardag jag o Aston, men efter lunch ska vi iaf ge oss ut på en promenad!

Kommentarer

  • paula i pörtet säger:

    Ni råkade inte se Gordon själv förstår jag...spännande värre, hade väl själv varit så nervös att inte maten smakat.

    Jag har bett pappa handla hem timjan o rosmarin idag o sen ska jag testa en hemmagjord fästingspray. enligt henne jag fick receptet av har hon inte haft en fästing på sina djur på tjugo år (!)

    Kram

    2011-07-04 | 13:37:37
    Bloggadress: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här: