veroniicakarlssons

I hamn!

Kategori: Allmänt

Det är 10 grader ute idag, men vad gör det? Det här är en bra dag! Dagen började egentligen redan igår då jag kutade på löpbandet. 5 km på 25.46, rekord hittills. Sen var vi hos Anna o Mattias på middag. Jag hade ju redan bestämt mig för att jag skulle ligga på -500 kcal igår för att jag låg det plus i förrgår, så jag var tvungen att ta en kvällspromenad, men så regnade det när vi skulle gå hem.. Väl hemma hade det dock slutat regna så jag ploppade in musik i öronen o gick iväg. Anledningen till att detta var starten var för att all träning igår antagligen ökade förbränningen under natten. I vanliga fall brukar jag förbränna ungefär 0.6 kg när jag sover. Inatt förbrännde jag 0.9 kg och det betyder att resultaten denna vecka ser ut såhär:

Veckans viktminskning: 0.3 kg
Total viktminskning: 13 kg
Kvar till målvikt: 0 kg!!!!

Jag är i hamn! På 20 veckor har jag gått ner 13 kg och det känns galet bra!


Gårdagen bjöd som sagt på både träning och middag hos Anna o Mattias, men även lite mer än så. I lördags var vi hos Fredrik o Leyla på kvällen o spelade lag-TP och umgicks. Jag o Micke vann med 2-1 i omgångar, gött! Vi sov där men eftersom vi skulle ha tvättstugan kl 7 igårmorse så skjutsade Fredrik hem oss på morgonen när han skulle till jobbet. Då tvättade vi o åt frukost. När vi hade all tvätt på tork så däckade vi i sängen i två timmar :P Det var helt okej väder igår, framför allt var det svalt nog att ta en promenad med Aston fast klockan var typ 12 så vi gick på promenad och bestämde oss för att gå till Anna o Mattias o ta en kaffe. Väl där hade Anna smällt ihop en jordgubbstårta, inte illa! Vi fickade kaffe o jordgubbstårta på deras uteplats o Aston fick ligga lös! Hör o häpna, vi kan ha honom lös nu för tiden! Vi har haft det på stranden också när det inte varit så mycket folk. Han ligger bara hos oss, så lugn har han blivit! Självklart fick han också tårta, alla bitar som Saga kastade ner på marken ;)

Efter fikat gick vi hem o tränade o sen gick vi tillbaka o åt grillat till middag!

Jag försökte börja ställa om dygnet igår för att jag ska jobba nätter o kvällar i veckan. Det gick sådär. Micke gick o la sig när jag var på promenad o sen lyckades jag väl sitta uppe i typ 45 min, sen blev jag uttråkad o gick o la mig :P Imorse halv-vaknade jag av att Fredrik ringde kl 8.20 så var väl uppe senast en timme efter det, det var ju en bra dygnsomställning :P Fredrik ville att jag skulle jobba kl 11-20 men lyckades styra om det till kl 16-20, så då ska jag jobba. Förutom det blir det en del mys med Aston, en promenad i kylan o lite hemmafix!

Tänkte bjuda på några strandbilder från i lördags!

Melissa startade dagen med att läsa Pippi för Aston.
  


Ganska svårt att gräva i gräset..


Sen lite bus i sanden.
 

Melissa var dock den enda som kunde vara i sanden, alla andra tyckte den var för varm så beach-planen stod tom..


Aston ville gärna smaka husses lunch...


..och han vägrade att ligga i skuggan, hur varmt det än var..


Avslutar med en glad tjej!




Kommentarer

  • paula i pörtet säger:

    Det verkar inte vara så viktigt att ha sand i hinken...sötnosarna

    2011-06-14 | 16:45:22
    Bloggadress: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här: