veroniicakarlssons

Vårpromenad

Kategori: Allmänt

Idag har jag o Aston varit på vårpromenad. Jag gillar våren! Dock gillar jag inte bakslagen då det snöar o blir massa minus igen, men idag var ingen sån dag. Idag var det en härlig vårdag då solen sken och himlen var blå och marken bestod av asfalt och i vissa fall lera - det är livet! Aston fick gå i lina under större delen av promenaden, kopplade honom bara vid hundmöten och möten med barnvagnar ;) Han gillar ju hundar o barn..! Han skötte sig riktigt bra, kom på 8/10 inkallningar, men det är ju det vi jobbar på så snart sitter nog 10/10 (i lina iaf). Det är så härligt att ha honom i lina, han ser så stolt ut när han nästan är lös. Jag blir så glad när han är lycklig. Han lyckades till och med gå fint brevid mig när vi gick förbi en hund utan att jag behövde sätta på honom kopplet. Direkt man varit ute o tränat lite med honom så blir han mycket mer följsam.

Ikväll är det kurs igen så det känns bra att vi redan värmt upp idag med lina och belöningar! Och sol ;)

Annars har jag mest tagit det lugnt. Ätit frukost och lunch. Nu tänkte jag dricka kaffe snart o vänta på att Micke kommer hem, sen blir det tidig middag o iväg till kursen. Har kollat på sista avsnittet på forsta säsongen av Life Unexpected och första avsnittet på andra säsongen, bra serie måste jag säga, inte fantastisk men bra. Jag gråter iaf till varje avsnitt.. Men jag tror andra säsongen kommer vara sämre än första, men första var riktigt bra då och då.




Imorn är det helg. Den bjuder som vanligt på jobb. Även ett biobesök ska hinnas med och lite mys med familjen nere på stan. På söndag är det barnkalas för Saga (och lite vuxenkalas för Anna) och sen hinner vi nog inte med så jättemycket mer den här helgen. Sen på måndag sätter praktiken igång!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: