veroniicakarlssons

Börjar bli lat..

Kategori: Allmänt

Jag skulle ju ut o springa igår.. Va inte ett dugg peppad, och små tillfälligheter gjorde att det inte blev så ;) Ska berätta om dagen.

Jag var ju ledig igår o Micke hade tenta. Vi hade bestämt att vi skulle åka till polisen o fixa pass till mig efter hans tenta och han kom hem rätt tidigt så vi var iväg redan typ 12.30. Satte oss på bussen, visste att vi skulle gå av två stationer efter stan. När vi sedan har passerat stationen där vi skulle av säger Micke: "Skulle vi inte gå av där?" Jo, det skulle vi. Vi bestämmer oss för att plinga o gå av nästa för att gå tillbaka. Vi plingar men bussen stannar aldrig! Vi har aldrig åkt med den här bussen längre än till stan förut så vi visste inte vart nästa hållplats låg. Nästa hållplats visade sig ligga på ersboda, det kanske tar 50 min att gå till stan därifrån.. Vi tog ett snabbt beslut att åka med bussen till ändhållplatsen för att sedan åka tillbaka till polisen. Vi sitter kvar, det var ganska kul, åkte genom Ersäng, Västra Ersboda och Östra Ersboda o där har vi aldrig varit förut så det va rätt kul. Men bussresan börjar bli lång. När vi når ändhållplatsen så känns det ju ändå bra, nu vet vi ju att vi ska tillbaka. Bussen åker igen, den tar en annan väg, jaja tänker vi - så gör ju bussar ibland.. Helt plötsligt är vi på Mariehem.. Helt fel! Då har bussjäveln bytt nummer så snacka om omväg vi fick åka tillbaka till stan. Inte nog med dett, bussen åker ju praktiskt taget förbi hemma hos oss på vägen ner på stan.. Efter ca 70 min på bussen kliver vi av på stan o går till polisen.. Härlig resa.

Så dagen började ju inte riktigt som planerat. När jag kom hem skrev jag färdigt min rapport sen var vi alla ganska trötta så vi råkade somna i drygt en timme. Sen var jag inte sådär jättepeppad på att gå ut o springa. Men jag o Aston tog oss ut iaf. Det blåste typ storm, men vi hade bestämt oss. Sen kom den, som ett skänk från ovan, en smäll. Lite elakt o säga så eftersom Aston är rädd. Sen kom en till smäll. De sprängde längs vägen där vi skulle springa. Aston blev nojjig så vi gick hem. Det var ganska skönt. Sen tog jag o Micke oss i alla fall iväg till IKSU o körde ett rygg/biceps pass med Fredrik.

Idag ska jag iaf ut o springa. Får se hur långt dock, den här dumma vinden e inte så kul..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: