veroniicakarlssons

Helgen

Kategori: Allmänt

Ja, nu är helgen förbi och det verkar bli ett brons och ett silver för Sveriges del. Men än kan vi hoppas att Sverige tar tag i den här matchen men just nu står det 3-1 till Finland så det ser mörkt ut. Men i hockey kan det ju gå fort.

Mamma o Tezz har vart här i helgen. Det har varit mysigt. I lördags var de o badade med Melissa, Då åkte jag med Fredrik o Leyla o handlade så Micke fick plugga lite ifred. Sen gick jag, Micke o Aston ner på stan o åt lunch på café Göteborg. Gud vad jag älskar det stället! Deras plocktallrik är riktigt najs, däremot ganska dyr, men vi hade 2 för 1 kupong så då var det värt :)

Efter det gick vi till Fredrik o Leyla o åt middag med hela familjen. Efter middagen åkte Micke iväg o spelade dataspel med sina vänner o jag stannade kvar o kollade på Eurovision. Jag tyckte tävlingen var ovanligt bra, inte lika många dåliga bidrag som det brukar vara. Saade var grym o förtjänade vinst!! Brons är väl okej men Azerbadjan skulle inte vinna o Italien skulle definitivt inte komma tvåa. Hade Ukraina eller Ungern vunnit o kommit tvåa hade jag tyckt det var okej, men Saade hörde iaf definitivt hemma där i toppen!

Jag sov kvar hos nere på stan o idag på dan kom Micke ner också. Vi gick lite på stan (jag har köpt tre par skor den här helgen :)) och sen gick vi till café Göteborg för mamma hade aldrig varit där. Vi käkade god lunch o sen gick vi hem o drack kaffe.

Förresten startade jag o Leyla den här dagen med en 40 minuters promenad och på eftermiddagen tog jag, mamma o Micke samma promenad, duktigt va? :)

Efter middagen idag var det dags för mamma o Tezz o åka till flyget o strax därefter gick jag, Micke o Aston till bussen. Jag kände att jag var tvungen o köra ett träningspass så jag tvingade iväg mig själv till IKSU o körde ett ben & magpass. Det kändes bra när jag väl var där men shit vad man skakar i benen efter knäböj! Jag hade glömt hur mör man blir för det var så länge sen jag tränade ben på gymmet. Jag har ju skippat det eftersom jag tränar löpning, men nu har jag ganska många dagars uppehåll från löpningen så då passade jag på att köra ett benpass för jag får lite ont i knäna av springningen så då är det bra att köra lite ben på gymmet.

Jag känner att det tar lite extra tid med återhämtningen efter träning just nu. Jag tror det är för att jag har legat på underskott så länge, så det ska bli skönt att snart sluta gå ner i vikt så jag kan köra på ordentligt med träningen. Men just nu måste jag lyssna på kroppen och vila mellan passen. Därför blev det två löppass mindre än det skulle bli den här veckan och ett gympass idag istället för löpning. Nästa vecka blir det också bara ett löppass, men sen hoppas jag att jag kan köra på igen.

Nä, nu ska jag kolla färdigt på hockeyn, sen ska jag sova. Imorn är det invägning, jag hoppas på 1,1 kg men jag blir nöjd med 0,7. Blir det mindre än så så blir jag besviken!

Sov gott!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: