veroniicakarlssons

Måndag

Kategori: Allmänt

Så var det måndag igen, o helg för min del ;) Är ju ledig imorn o på onsdag - ska bli riktigt skönt!! Behöver en sovmorgon. Sen är det bara två dagar kvar på praktiken, ska bli väldigt skönt faktiskt!!

Så imorse var det ju då invägning och här är veckans resultat:
Viktminskning: -0.5 kg
Kvar till målvikt: 1.6 kg.

Jag har satt måldatum om två veckor, men just nu går det trögt, tre veckor bör iaf vara rimligt. Jag tänkte iofs hårköra med träning den här veckan, men en sista klassfest o en viss brännbollsyra kan ju sätta käppar i hjulet ;)

Veckan ser iaf ut såhär:
Måndag: Vila
Tisdag: Springa 1,3 mil (ca 920 kcal)
Onsdag: Promenad och styrketräning (ca 190+180 kcal)
Torsdag: Vila
Fredag: Springa 4 km (ca 240 kcal)
Lördag: Springa 1,5 mil (ca 1070 kcal)
Söndag: Promenad (ca 190 kcal)

För att ni ska förstå ungefär vad dessa siffror betyder så kan jag berätta att jag äter högst 1590 kcal om dagen. Då jag tränar kan jag äta mer, tränar jag inte får jag inte äta mer. För att ni ska förstå ännu bättre ska jag berätta vad några livsmedel innehåller (detta är vad jag har ätit idag):

Frukost:
220 gram lättfil (smaksatt): 121 kcal
35 gram musli: 128 kcal

Lunch:
Ceacarsallad med grillad kyckling (från jobbet, utan bröd men med dressing och krutonger): 317 kcal

Mellanmål:
Kanelbulle: 238 kcal
Kaffe med mjölk: ca 28 kcal

Middag:
120 gram rostbiff: 142 kcal
130 gram potatis: 99 kcal
1/4 gul lök: 10 kcal
20 gram bearnaisesås: 110 kcal
1 morot: 28 kcal
0.6 matsked solrosolja: 80 kcal

Detta betyder att jag har ätit 1302 kcal idag. Jag tycker sällan att det är svårt att hålla mig på den kcal-nivån jag ska nu för tiden, ändå går jag inte ner speciellt mycket i vikt längre.. Det går riktigt trögt. Till viss del har det väl att göra med att livet har kommit mellan :P Lite vin och lite cider o sånt, men framför allt har det nog att göra med att jag börjar närma mig den vikt jag vill ha och att kroppen inte går lika mycket på minus längre. Det är ju inte så konstigt att an inte fortsätter minska o minska hela tiden. Men det ska bli riktigt skönt att snart vara färdig med det här!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: