veroniicakarlssons

Stockholm?

Kategori: Allmänt

Jag känner mig inte riktigt redo för Sthlm. Om man söker på pedagogiskt arbete i Umeå så finns det 68 tjänster att söka, samma sökord i Sthlm genererar 1401 tjänster. Nu är ju inte alla dessa tjänster just gymnasielärare, men det är ju knappast de i Umeå heller. Sen finns det ju kranskommuner här, typ vindeln o så där man också kan kolla, men ändå. Umeå kan nog inte va med o tävla.

Gick o tänkte på det här idag o det känns lite sorgligt. Jag tycker ju om Umeå.. O även om det inte är dags förrän i januari så går ju tiden fort o det är bara dryga halvåret dit. Sen är det ju också så att jag måste bo här uppe hösten efter o plugga, men det blir ju inte samma sak o bo här själv..

Får man va så dum att man hoppas att Micke inte får något jobb alls o därför får gå o viakriera o lika gärna kan stå i vikariepoolen här uppe som där nere?

Vad ska vi göra i Sthlm liksom? Bo i mammas extrarum på 12 kvm?? Kul.. Hyra i andra hand svindyrt där inte en enda godkänner att man har hund? Nä.. jag vet inte.. Jag bor nog helst kvar här! Det skulle vara så perfekt att flytta ner när jag e färdig, för då har vi kötid på lägenhet i typ 3 år, då kan man faktiskt få något, nu är vi ju rökta. Eller så kan vi bo hos mamma i några månader då, får då är ändå planen att jobba järnet o sen ge sig ut o resa lite o efter det kommer vi ju ha typ 4 års kötid..

Jaja, det är ingen idé att planera. Jobben kommer styra vart vi bor.

Men bara i fall att det kanske blir såhär, så ska jag göra ALLT av den här sommaren. Det kanske faktiskt är vår sista sommar i Umeå :/

Kommentarer

  • Anna säger:

    Ja tiden kommer ju oundvikligen då ni återvänder "hem" igen, men hellre senare än förr säger jag! Vem ska annars peppa mig med träningen och vem ska jag dricka kaffe med? Och vem ska äta upp mina kakor om Micke flyttar?! ;-) Nej, att stanna i Umeå ett tag till låter väl bra?!



    ps Ikväll klarade jag 5 km utan att stanna!! Att det sedan tog runt 40 minuter behöver vi ju inte prata om.. ds

    2011-05-13 | 23:58:49
    Bloggadress: http://annamina.blogg.se/

Kommentera inlägget här: