veroniicakarlssons

V. 18: Back on track

Kategori: Allmänt

Ja, nu är det ny vecka igen och det är bra det. Förra måndagen hade jag gått upp i vikt efter påsk och det visste jag ju att det antagligen skulle bli så. Men då ville jag satsa lite extra den här veckan. Tyvärr kom våren :P Jag tror jag åt glass varje dag i början av veckan - oops! Men, men. Jag har haft två långa löppass, även om inget av dem genererade en mil för på det första gav Micke upp efter 5 km så då joggade jag lite fram och tillbaka på vägen där han gick o sen körde jag några ruscher o sen gick vi hem. Igår skulle jag springa en förlängd väg hem från jobbet men det va så tråkigt väder. Det haglade här igår o sen blåste det jättemycket så jag gick till IKSU istället o körde intervaller. Herre, vad trött jag blev! Så träningen har nog tagit ut glassen :P

Så här blev iaf veckans resultat:
Viktnedgång: 1.1 kg
Kvar till målvikt: 3.3 kg
Total viktminskning: 9.7 kg

Jag har varit lite för nyfiken de andra veckorna o vägt mig lite då o då men den här veckan tvingade jag mig själv att inte göra det och då var det ritktigt spännande att ställa sig på vågen igen imorse! Den här veckan hoppas jag på att gå ner 1.3 kg så jag bara har 2 kg kvar! Det är 5 veckor kvar innan jag ska ha nått min målvikt men jag hoppas på att kunna satsa rejält och gå ner i snitt 1.1 kg i veckan de sista veckorna så förhoppningsvis har jag nått min målvikt om 3 veckor! Då blir det fest ;)

Veckans träning ser ut såhär:
Måndag: Bodypump (enligt Fredrik, känns tungt, men det e klart vi ska dit! ca 265 kcal + promenad, ca 130 kcal
Tisdag: Promenad, ca 130 kcal
Onsdag: Springa 1,3 mil, ca 860 kcal
Torsdag: Inte bestämt än.. Kanske vila!
Fredag: Långpromenad, ca 190 kcal
Lördag: Långpromenad, ca 190 kcal
Söndag: Promenad, ca 130 kcal

Ska jobba natt hela helgen så det blir en lugn helg träningsmässigt, jag är tillräckligt död efter nattpassen..


Den här dagen kommer bjuda på en promenad strax med Aston där han ska gå med väskan. Det var länge sen han bar den så vi får ta det lite lugnt. Sen ska jag hem o äta lunch innan jag o Micke ska iväg till Maxi o handla lite. Sen ska jag alltså tydligen köra pump med Fredrik. Vet inte hur mina ben ska orka, de behöver återhämta sig från intervallträningen igår, men jag får väl vila under benlåten och köra hårt de andra låtarna :P

Ha en trevlig dag!

Kommentarer

  • Anna säger:

    Gud vad duktig du är, kanske inte borde skryta om mina löparframgångar mer.. ;-) Och det är väl rätt att träningen får ta ut glassen-för den vill man ju inte avstå!

    2011-05-02 | 22:40:14
    Bloggadress: http://annamina.blogg.se/

Kommentera inlägget här: