veroniicakarlssons

Irriterad

Kategori: Allmänt

Jag är gaaanska irriterad på min praktik. Vi har bara tre veckors praktik den här terminen. Innan dessa veckor har vi haft 4 tentor den här terminen, vi hade alltså 4 tentor på 10 veckor. Det är ganska mycket. Veckan innan praktiken hade vi två dagars intro på universitetet då vi pratade om hur praktiken skulle gå till och även om den nya läroplanen som trädde i kraft inför den här terminen. Sedan hade vi två dagar då vi skulle sätta oss in i läroplanen och sedan på fredagen hade vi seminarium som behandlade läroplanen där vi skulle ha förberett oss genom att fundera på vissa frågor.
Under denna vecka skulle vi även ta kontakt med vår handledare på praktiken. Jag gjorde allt det jag skulle göra i skolan och tog sedan kontakt med min handledare på torsdagen. Jag fick inte tag i honom då och ringde därför igen på fredagen.
Under flertalet gånger nu på praktiken har min handledare påpekat tt han tycker att jag ringde honom sent inför den här praktiken jämfört med tidigare, han menar då att jag har varit dåligt förberedd. Det har dock inte funnits några krav från universitetets sida att vi ska kontakta vår handledare tidigare än veckan innan, och att det blev fredagen var väl sista sekund, men vi har som sagt haft en ganska fullproppad termin.
Nu i veckan kommer en lärare från universitet komma och titta på två lektioner jag håller i, och inför detta ringde han min handledare på praktiken som då säger till honom att jag varit oförberedd inför den här praktiken. Men jag har ju gjort ALLT jag har kunnat. Så fort han sa vilka lektioner jag skulle hålla i så planerade jag dem, både hur undervisningen skulle se ut och så de svarar mot målen i läroplanen. Jag har varit på alla hans lektioner. Jag har auskulterat (observerat) vilket vi ska göra och lämna in reflektioner kring två lektioner vi auskulterat på. Jag har hoppat in och startat lektioner när läraren har fastnat någonstans och inte haft möjlighet att komma i tid. Jag gör fan allt jag ska och mer därtill och ändå kommer jag få sitta i en iskussion som handlar om att JAG inte är förberedd.
Samtidigt har min handledare vetat sen innan sommaren att jag ska komma till honom de här veckorna och ha HISTORIA och ändå har han inte planerat så jag har istället samhällskunskap och religion, men det är jag som inte är förberedd? Inte fan klagar jag, jag tar de lektiner han säger och förbereder mig. Lägger in nya vinklingar så det blir historia ändå, fast religionshistoria så läraren från universitetet ska få se när jag håller i historialektioner och inte religion eller samhällskunskap.
Jag blir så jävla förbannad! Troe jag skulle bli lugnare av att skriva, men tvärtom! Fan vad sur jag e!

Kommentarer

  • Anna säger:

    SURT! Ladda upp genom att skriva upp precis hur detta gått till och punkta upp poängerna så du kan leverera då ni ses. Sen tycker jag absolut att du ska säga precis som du skriver; att HAN varit oförberedd och att du gjort allt för att det ska gå så smidigt som möjligt. Usch nu blir JAG sur!

    2011-11-28 | 22:57:36
  • Bogdan säger:

    Behöver du hjälp?

    2011-11-29 | 18:57:58
  • Linnea säger:

    fuck him!! han har ju fel så skit bara i det! kom med kungliga argument till universitetsläraren och sen kan ju din handledare ta sig i arslet! you go girl! ;)

    2011-11-30 | 08:58:24
    Bloggadress: http://www.4slakt.tumblr.com

Kommentera inlägget här: