veroniicakarlssons

Mitt i veckan

Kategori: Allmänt

Ja, nu är man förbi onsdagen, det känns skönt. Tisdagkvällar kan vara lite tunga tycker jag, när man har tre dagar kvar, men onsdagkvällar känns betydligt bättre. Av någon anledning längtar man ju alltid till helgen. Det sjuka är att jag har ju egentligen aldrig helg i den meningen att ha två dagar i sträck ledigt. Jobbar 23-03 både fredag och lördag, vilket är helt okej. Men det betyder att jag bara är ledig söndag o det krävs två dagar för att återställa kroppen när jag jobbat natt har jag märkt så måndagar brukar vara rätt körda. Har blivit så jäkla mycket nattpass de sista helgerna. Men andra helgen i december blir det dagspass istället.. Wiiee?

Imorse gick jag upp tidigare nnödvändigt för Micke tyckte vi skulle ta en omväg till min skola så kunde han lämna av mig o samtidigt ta en långis med Bus. Det var riktigt skitväder ute så det blev ingen mysig promenad. Sen hade jag en kort dag i skolan innan jag var hos Anna o drack kaffe o käkade peppisar som hon o Saga hade bakat!

När jag kom hem blev det middag o vilostund :P På kvällen har jag haft en riktig "ta-hand-om-mig-själv"-stund. Var o tränade och sen tog jag ett bad. Micke var iväg o kollade på fotboll med Fredrik så det var lite mysigt att bara va hemma o rå om sig själv!

Träningen går så jäkla bra just nu. Från och med nästa vecka blir det fyra veckor med riktig hårdträning! Maxstyrka står på schemat och det kommer bli jäkligt tungt men också kul att verkligen pressa sig själv till max med styrketrännigen. Jag har mycket starkare psyke när jag springer, då kan jag pusha mig själv mycket hårdare men med styrketräningen har jag svårt att verkligen ge det där lilla extra på slutet. Så det hoppas jag bygga upp lite mer under de här veckorna. Först är det dock två pass kvar på den här veckans träning. Ett löppass imorn med Aston och sen ett ryggpass på fredag.

Nä, nu är det för sent för att vara vaken på en vardag så jag säger godnatt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: