veroniicakarlssons

Dagen

Kategori: Allmänt

Idag var det jobb som stod på schemat, det var kul! Hade planerat att ta Aston på en långpromenad innan jobbet så jag ställde klockan på 8.30 också gick jag o Micke upp o åt frukost. Efter frukosten gick vi ut och vi hann väl vara ute i typ 1 minut innan massa skott hördes. Långpromenaden blev en träningspromenad istället. Aston fick söka godis tills han var lugn och vi busade lite med en pinne. Han blev aldrig helt lugn men betydliga framsteg!

Sen jobbade jag, stod i kök o allt flöt på bra. Tiden gick väldigt fort och plötsligt var det dags att gå hem. Mötte upp Micke o Linus på Iksu o körde ett ganska hårt träningspass, gick sådär. Sen hem o äta middag. Tanken var sen att jag skulle gå en långpromenad med Aston på kvällen och sen möta upp Micke vid ica så skulle vi handla lite. Väl ute var skotten tillbaka så vi tränade igen. Den här gången lyckades jag få honom helt lugn innan vi kom hem igen, stora framsteg!! Det blev alltså ingen långpromenad utan träning igen.. Bättre lycka imorn kanske? Jag antar att det är typ hemvärnet eller några som har haft skjutövning men vi tackar o tar emot, all träning är bra!

Strax kommer Linus över o kollar på film. Jag känner mig faktiskt ganska trött så sen blir det nog sängen.

Konversation jag hade med Merlissa igår:

M: Jag heter Melissa Karlsson, vad heter du?
V: Jag heter Veronica Karlsson
M: Nej, du e faster, JAG e Melissa Karlsson
V: Ja, du heter Melissa Karlsson, men jag heter Veronica Karlsson.
M: Nej, du e faster.
V: Okej, jag heter faster Veronica och du heter Melissa Karlsson
M: (funderar en stund) Ja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: