veroniicakarlssons

Det där som kallas..

Kategori: Allmänt

..livet. Det går just nu ut på att plugga ksiten ur mig. Och det går ganska bra. Men jag är trött. Ständigt trött i huvudet. Därför var det skönt att jobba lite idag. Tänka på helt andra saker. Det är nyttigt att pausa ibland. Ofta försöker jag pausa genom träningen, men det blir för korta pauser liksom. Man behöver såna här dagar då man bara gör något helt annat. Och som gör att man är så trött när man kommer hem att man inte orkar annat än att glömma bort att böckerna finns o bara slappa istället.

Började jobba 06.30 imorse. Öppnade köket på jobbet. Under lunchen "köttade" jag i kassan som vi kallar det, det betyder typ att man bara maler på. Gick bra. Sålde bra. Sen kök en stund igen innan det var dags att gå hem kl 15.30.

När jag kom hem lagade vi mat. Asgod fläskfilé i ugn. Mmm, blev verkligen gott! Sen bestämde vi oss för att gå ut o cykla med Aston. Hade egentligen en spelkväll planerad men det var så många som inte var i Umeå den här helgen så vi skjöt det på framtiden. Så vi gick ut o cyklade med bus. Det var första gången vi cyklade tillsammans alla tre o det gick jättebra! Han va jätteduktig. Men jag trodde han skulle va trött när vi kom hem, men han verkar vara outröttlig just nu, och omättlig. Imorn ska han nog få sin frukost ute i gräset, sen ska vi springa backintervaller han och jag så imorn borde vi iaf lyckas trötta ut honom.

Han håller på att bli magisk vår hund. Han är så lydig. Det känns magiskt. Vi kunde aldrig drömma om det här för två år sedan, men nu är han helt fantastisk. All kärlek i världen till honom. 8:e november ska jag tatuera hans tassavtryck på underarmen, kommer bli fint. Nästan lite magiskt.

Nu ska jag sova. Länge sen jag var så här trött så här tidigt en lördagkväll, men det är skönt faktiskt. Fredrik lockade ner Micke på stan så de har någon slags grabbkväll. Det betyder att jag kan gå o läggam ig utan dåligt samvete ;) Bara Bus som e hemma med mig o han sover ju redan.. ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: