veroniicakarlssons

Ännu en helg som är slut

Kategori: Allmänt

Helgerna går för fort! Tror det har att göra med att jag jobbar på lördagar, o det verkar som att jag ska fortsätta med det, så mina helgen kommer troligtvis även i framtiden gå för fort! Framför allt eftersom jag nu för tiden har skola 5 dagar i veckan. Ja, jag förstår att det låter fjantigt för er som inte pluggar, men det är ganska intensiv med föreläsningar varje dag. Men det är kul också! Däremot har jag inte riktigt orkat ta tag i saker o ting efter tentan men jag är på väg tillbaka nu!

I söndags var vi på utflykt till Grössjöns naturreservat med några vänner, trevligt värre. Och ganska blött. Vi gick i skogen, Aston gick i lina o va helnöjd. Sen kom vi till en grillplats där vi grillade korv o drack varma koppen. Aston fick lite korv men gick mest runt o letade efter en torr plats att vila. Vi hade riktigt tur med vädret, kunde sitta o sola till och med! Sen kom goldenvalpen Bosse så Aston busade lite.

På väg hem orkade bus knappt gå! När vi kom hem gick han direkt o la sig i soffan utan att kolla om det fanns nåt gott i matskålen, inte likt honom just nu! Han är på sitt bästa mathumör o äter allt han kommer över. Bäst är den torkade korven i mattes ficka, knappt så andra hundar ens är intressanta. Det drar vi fördel av och passar på att ha honom i lina o träna. Men han får sig en daglig dos bus av sin kompis, den engelska bulldogen Theo - väärldens mest klockrena hund!

Skolan rullar annars på som vanligt i högt tempo o jag ska faktiskt läsa några sidor till innan jag somnar. Så strax är det dags att ta ut bus en sista gång o sen blir det läsning o sen natti! Har för övrigt kommit igång med träningen riktigt bra. Kör just nu 2-3 styrkepass i veckan och 1-2 konditionspass i veckan. Den här veckan ser ut såhär:

Måndag: Vila
Tisdag: Ben & mage
Onsdag: Bröst, axlar & triceps
Torsdag: Vila
Fredag: Jogga 5 km
Lördag: Rygg & biceps
Söndag: Vila

Jag gillar hösten då allt kommer igång igen; skola, träning, livet liksom. Visst är sommaren härlig men jag trivs med vardagen bäst tror jag :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: