veroniicakarlssons

Aston

Kategori: Allmänt

Hallå! Aston här. Jag tänkte berätta om min dag för jag tycker min matte är lite tråkig.. Hon sitter vid datorn hela dagen så nu tänker jag ta över datorn lite.

Imorse vaknade jag av att matte kokade ägg, lika bra att gå upp tänkte jag. Jag fick resterna när huse o matte ätit färdigt, hade hoppats på lite mer men ja ja..

Sen gick vi till ålidhems centrum och då gick jag jättefint i kopplet hela tiden. Det är en grej jag testar just nu. Då får jag godis. Jag tycker väldigt mycket om godis. Godis och mat och annat som går att äta är mina favoriter! På vägen hem träffade jag min bästis Laban o vi lekte en stund o det var jätteroligt! Sen när vi skulle gå in så följde jag med matte o husse utan att de behövde koppla mig. Det var för att jag skulle få godis jag gjorde det, o det fick jag!

När vi kom hem fick jag frukost, ÄNTLIGEN! Jag kastade i mig den, jag gillar som sagt mat.

Sen har dagen lunkat på som vanligt förutom att matte har varit hemma med mig hela dagen och husse nästan hela dagen också. Det tycker jag om! Jag har mest sovit men vi var ute o gick en sväng med linan o det var roligt för det är nästan som att vara lös. Jag tycker om att vara lös och jag har märkt att om jag lyder får jag vara lös oftare också får jag godis när jag lyder, win win! Men ibland blir det svårt att lyda om jag ser en hund.. det är därför jag får ha linan på mig.

På eftermiddagen gick vi ner på stan. Matte o husse verkade inte veta vart vi skulle för de gick o läste på massa dörrar men till slut var vi rätt. Jag fick vänta utanför en stund men inte så länge, sen kom de ut o då a matte till mig att hon skulle ha mig på armen. Jag förstod inte riktigt, jag får ju inte plats på mattes arm men jag tror det kan ha att göra med att hon målat mig på tassen de senaste dagarna o sen tryckt det på ett papper. Det stod något om tatoo på dörren, men jag vet inte vad det betyder..

Sen var det min favoritdel av dagen för då gick vi hem till min andra bästis, Melissa. Jag gav henne en grattispuss för hon fyllde år idag, hon är ett halvår yngre än mig så hon blev 2 år idag. Jag åt middag där och sen åt jag kex, det var jättegott, jag tycker om kalas. Sen la jag mig på golvet o var lite ledsen att jag inte fick någon tårta men då såg Melissa att jag var ledsen. Ingen annan än hon såg det så hon sa till de andra att jag var ledsen också gav hon mig en puss på nosen o kliade mig på magen o sen var jag glad igen, tur att Melissa finns!

Melissa fick en hund i present som kunda skälla o gå, den var rolig. Jag puttade lite på den. Sen sa Melissa att den skulle heta Aston, jag tycker det är ett fint namn.

Till slut tog vi bussen hem, jag älskar att åka buss så jag la mig o vilade.

Nu är jag jättetrött o ska sova! Natti!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: