veroniicakarlssons

Medarbetarsamtal

Kategori: Allmänt

Hade medarbetarsamtal igår, var inte direkt nervös, det går väldigt bra för mig på jobbet och jag ha utvecklats mycket de senaste månaderna då jag fått mer ansvar. Men, samtalet är lönegrundande och man skulle lämna in en gradering av sig själv i förväg och jag hade satt ganska höga betyg så det är klart, det hade ju vart trist om chefen hade andra åsikter. Det hade hon inte. Jag fick höga graderingar och en förfrågan om jag vill gå vidare till nästa steg. Nästa steg är arbetsledare och det kommer jag börja utbildas till i maj. Kommer bli grymt kul. Så om en vecka ska jag verifieras som servicechef och sen börjar nästa utbildning.


Jag vet att det finns en del fördomar om att jobba på McDonalds men de flesta stämmer inte alls. Min bild av jobbet är att det är fartfyllt, roligt och händelserikt. Jag möter mycket nya människor, jag får utvecklas och ta ansvar och jag tjänar en extra slant på det hela. Stressen känner jag inte av, men visst är det meningen att det ska gå snabbt. Vissa tycker nog det är stressigt, men jag gillar just de timmarna när det är mycket att göra.

Ska jag vara helt ärlig så är faktiskt gäster med taskig attityd det värsta problemet med jobbet, inte jobbet i sig. Så nästa gång du tycker synd om nån som jobbar på McDonalds, var bara extra trevlig - en riktigt trevlig gäst kan förändra en dålig dag till en bra dag.

Riktigt kul ska det iaf bli. Det är alltid roligt när folk tycker man gör ett bra jobb och om 1,5 år kan jag glänsa med både en universitetsutbildning och en bra utbildning inom jobbet. Det är nu ni ska säga grattis ;)

Kommentarer

  • Paula i pörtet säger:

    GRATTIS <3

    2012-04-14 | 15:39:47
    Bloggadress: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här: