veroniicakarlssons

Dixi

Kategori: Allmänt

Nu har vi haft Dixi här i två veckor. Det går himla bra faktiskt. Förvisso har vi kommit på att vi absolut aldrig vill ha två hundar, men det har nog inte så mycket med Dixi att göra, mer med Aston. I början var han så tillbakadragen när Dixi var här. Hon såg till att få mycket mer uppmärksamhet än vad han gjorde och då fick man dåligt samvete mot honom. Men nu har hon lugnat sig lite och man kan klappa på honom utan att hon kommer som en blixt så nu känns det bättre. Men det känns verkligen inte som att han har något behov av att ha en annan hund här utan han nöjer sig med människor. Helt ärligt skulle han nog trivas bättre med en bäbis än en hundvalp. Men inget av dessa är aktuellt än på ett tag ;P

Men de tycker om varandra vovvarna!

De kan till och med koppla av bredvid varandra i soffan :)

Och imorse trängdes de i solen ;)


Men det fanns mer sol om ma la sig i soffan!

Japp, trosa har hon på sig också, löpgrisen. Klart hon ska löpa när hon är här..


Annars bjuder livet mest på lugn o ro, och tur är väl det för det är ändå ganska intensivt med två hundar. Har dock jobbat en del i helgen. Gick en service leadership kurs på jobbet i fredags och betecknar mig numera som servicechef på jobbet. Är inte verifierad än men kommer nu att jobba som det på mina pass samtidigt som jag får vidare utbildning och om ett par månader kommer förhoppningsvis verifieringen också. Bra bra!

Veckan blir nog ganska lugn. Pluggar hemma tills på torsdag, då är det semnarium. Sen tror jag vi får tills på fredag på oss att lämna in uppgiften. På torsdag kommer mamma upp för att flyga ner med Melissa till Stockholm på lördag och då går även stora flyttlasset för den Fredrik o Leyla tillbaka till Stockholm. Därmed är det året slut :( Det är såklart tråkigt, men det känns ändå okej nu när jag har vant mig med tanken. Mest kommer jag sakna det där lilla trollet.

Tur jag ändå har mycket annat att se fram emot i år! Typ... Thailand ;D

Kommentarer

  • Anna säger:

    Åh så najs med Thailand i jul, jag kommer ihåg hu snabbt tiden for fram då vi hade bokat biljetterna, kändes som evigheter tills vi skulle fara men helt plötsligt var vi där! :-D

    2012-02-26 | 21:56:47

Kommentera inlägget här: