veroniicakarlssons

Lugnet före stormen?

Kategori: Allmänt

Det här är sista veckan´som jag sitter hemma o pluggar just nu. De senaste fem veckorna har ju sett ut så att jag har läst en bok i veckan och sedan skrivit en analys på den. Sen har vi haft seminarium på torsdagar då vi lämnat in analysen och diskuterat boken. Det har varit ganska smärtfritt. Den här veckan har vi en lite större och lite svårare uppgift att skriva, men nu har jag kommit igång iaf och jag tror att jag har hela morgondagen på mig också om jag inte skulle hinna idag så det borde vara lugnt.

Nästa vecka har jag skola varje dag. Det är ju lite ovant nu ;) Men det ska bli kul :) Lite typiskt bara att Micke har sportlov nästa vecka, och det är den veckan jag har som mest skola. Men det är nog samtidigt ganska bra, för om jag skulle ha han ledig här hemma när jag mpste plugga skulle jag nog bli tokig. Är skönt när han jobbar för då kan jag va hemma o plugga och koncentrera mig och sen när han kommer hem har jag inte så mycket kvar. Är ju jättesvårt att koncentrera sig om han bara är hemma och är ledig.

Men jag tror faktiskt ändå inte nästa vecka kommer vara så intensiv. Det kommer vara lite gruppgrejer vilket antagligen betyder att när jag väl kommer hem så är jag ledig och sånt är ju alltid skönt! Sen är det faktiskt bara nästa vecka och typ tre dagar veckan efter som jag har mycket skola. Sen är det eget arbete igen och då drar jag till Sthlm o umgås med familj och vänner!


Igår var vi nere på stan och umgicks med familjen. Käkade middag o busade lite med en trött Melissa. Snackade om hur fort året har gått. Det har det ju, men samtidigt inte. Kan ju inte påstå att det kändes som att det var sommar förra veckan direkt ;) Tycker ändå det känns som att de har bott här ett tag och vi har hunnit umgås o så. Så samtidigt som det känns jättetråkigt att de ska flytta så är jag glad att de ändå har bott här i ett år. Nu hinner de ju heller inte vara nere mer än två veckor innan jag kommer ner o hälsar på.

Dagen skulle bestå av sol och utflykt, men verkar bli molnig - lika bra för jag behöver plugga o Micke fick lite extrajobb!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: