veroniicakarlssons

Nya ord

Kategori: Allmänt

Aston är 2 år. Han har lärt sig 2 nya ord. Eller, vi har märkt åp senaste tiden att han kan de orden, vet ju egentligen inte när han lärde sig dem. Det ena är mat. Säger man mat flyger han ut i köket. Det andra är boll. Ganska kul att se han reaktion när man säger boll. Det är roligt med sånt han lärt sig utan att vi har vart medvetna om att vi har lärt honom det. Fler exempel är "husse" (är inte helt säker på att han kan matte), "nu går vi", "nu är det bra" och framför allt "gå in". Han är smart hunden ;) Förresten är han bara 2 år i typ 1½ ¨månad till, sen blir storkillen 3 år.

Bilden i förra inlägget är när vi var på en liten promenad till andra sidan Nyadalasjön. Hittade en liten plats i solen och hade med oss te och kaffe och ett kex till Bus. Sen satt vi o solade o kastade boll. Det är det absolut bästa med att vara student. Att man spontant kan hitta på saker. Inte för att det alltid är lugnt, men för att man alltid kan sitta på kvällen om man vill göra något på dagen, eller tvärtom. Förutom tentaveckor när man sitter typ dygnet runt ;) Jag verkar dock inte ha några tentor den här terminen... :D

Idag är det fredag. Igår skickade vi iväg Leyla o Melissa till Stockholm. Idag skickade jag iväg Micke till Stockholm. Nu är det bara jag o Aston kvar. Han vet typ att det är fredag. Varje gång jag gör en antydan till att ställa mig upp så går han raka vägen till frysen. Där inne ligger ju hans fredagsmys - märgbenen!

Imorn ska jag jobba 10-19. Det gör ont i mitt mattehjärta att Bus ska ha en väldigt ensam dag imorn. Samtidigt vet jag att han inte lider ett dugg av det. Vi kommer gå upp tidigt, sen kommer vi ta en långpromenad ner på stan lagom tills att jag börjar jobba. Ska lämna honom i Fredriks och Leylas lägenhet så jag kan gå dit o äta o rasta honom på lunchen. Sen när jag slutar så promenerar vi hem. Han kommer va ensam hemma i totalt typ 9 timmar (men med rastning mitt i) och jag vet inte om han någonsin varit ensam så mycket på en dag. Men sen på söndagen så ska vi vara med varandra massor!

Alltså, nu sitter han o stirrar på mig. Sekunden jag reser mig upp kommer han gå till frysen.. Skithund alltså, mat (allt man kan stoppa i munnen) är alltid det viktigaste, matte o husse kommer i andra hand..

På söndag kommer Micke upp igen. Då har han Dixi med sig. Hon ska va här i 5 veckor för att Sandra ska flytta och renovera vilket är enklast utan hund. Jag tror det kommer bli toppen. Men det kommer bli jobbigt att säga hej då till Leyla o Melissa i början av mars (räknar inte med Fredrik, han har ju redan flyttat..) och sen Dixi i mitten av mars. 5 veckor är ändå lång tid..

Nej, nu ska jag gå o koka lite pasta och värma lite köttfärssås och äta lite middag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: