veroniicakarlssons

Planeraplaneraplanera..

Kategori: Allmänt

Ja, nu är det dags för årets stora planering igen, sommarsemestern! I år vet vi faktiskt vad vi ska hitta på och har vetat ganska länge. Min dröm om att åka till Norge och vandra har fått ge med sig till att åka till den delen av Sverige där man kan se över till Norge om vädret är klart, och vandra.

Veckan efter midsommar åker vi och vandrar mellan Ammarnäs och Hemavan, bara jag, Micke och Aston och det kommer nog bli en riktigt härlig vecka men får egentligen till viss del ses som uppvärmning.

Sista veckan i juli åker vi nämligen hela vägen upp till Abisko och vandra mellan Abisko och Nikoloukta med en toppbestigning på Kebnekaise på vägen.

Förutom dessa två vandringsveckor ska jag jobba och hinna besöka Stockholm. Planerar att ha ca 5 veckor semester.


I helgen har vi varit nere på stan och umgåtts med Leyla och Melissa. Jag har jobbat nätter och på dagarna har vi umgåtts. Melissa och Aston är så jäkla söta. Framför allt i lördags var de bara så jäkla bedårande. Melissa har börjat "sitta i Astons knä" som hon själv kallar det. Det innebär att hon sätter sig mellan hans framben när han ligger ner. När hon gjorde det i lördags så la han ner huvudet i hennes knä och fy vad söta de var!!



Usch, jag blir bara ledsen när jag tänker på att de ska skiljas åt, de har verkligen funnit varandra. Det finaste med dem är att Melissa gång på gång får testa hur man kan och inte kan göra med djur och att Aston tillåter det. Hon har fått lära sig (till viss del) att man inte drar hundar i svansen och öronen utan att behöva göra illa sig på köpet. Han bara tillåter och tillåter. Och han har fått lära sig (till viss del) att man inte bara får ta saker som barn har i händerna utan att det behöver vara världens grej. Hon blir aldrig sur om han typ tar hennes chips ur handen på henne. Däremot om han tar en leksak som hon leker med.. ojoj ;)

Nä, de är så himla fina. Ska bli kul o se hur glada de kommer bli typ i sommar när de inte sett varandra på flera månader, för jag tror knappast att de kommer glömma bort varandra, de är ju bästa vänner :)


Idag sitter jag hemma o pluggar, funderade på att gå ut o springa med Aston, men kölden har bytts ut mot snöstorm så det blir inget av det. Blir kanske ett spinningpass istället. Fas 2 drar igång igen idag efter typ 3 veckors uppehåll :P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: