veroniicakarlssons

Snö snö snö

Kategori: Allmänt

Det snöar helt sjukt mycket ute. Det får gärna sluta. Vi har nog med snö. "Snart" sa det här smälta och det kommer va slaskigt sjukt länge om vi bara får mer o mer snö. Ja, snart o snart men om typ två månader iaf.

Nu har vi ju två hundar och det är lte intensivt, men ganska kul också. Det går faktiskt bättre än vad vi någonsin hade kunnat tänka oss. Första natten var väl sådär. Dixi vaknade varannan timme så fick jag försöka natta om henne en stund o sen vaknade hon igen.. Nu har varje natt gått bättre och bättre. Andra natten vaknade hon bara en gång och väckte oss och inatt har hon inte väckt oss alls. Dagarna går också bra. Just nu ligger de på varsin sida av vardagsrumsmattan och sover.

Dixi är lite vaktig och Aston förstår inte riktigt tror jag men han följer med till ytterdörren då hon springer dit o skäller. Vi får väl se hur länge hon fortsätter, vi föröker få henne att sluta.

Det jobbigaste är väl att vara ute med dem. Dixi drar ganska mycket i kopplet och hon är väldigt stark men hon är faktiskt lugnare när man går själv med båda än om vi båda är ute o går med dem. Men det är verkligen två hundar som vill olika saker. Aston tar det gärna lugnt o står o nosar o är allmänt seg ;) Dixi ska bara fram till varje pris ;P

Men de är söta och allt går så bra så :)


Ikväll ska jag till KFUM o ingå i ett nystartat projekt. Ikväll blir det möte men i framtiden är det läxhjälp som gäller. De vi ska hjälpa är ensamkommande flyktingbarn. Ska bli intressant och jäkligt nyttigt tror jag! Tanken är att jag ska vara ansvarig för 2-3 elever under den här terminen och hjälpa dem med sina läxor så att de kan nå mål som de kommer sätta upp ikväll på mötet.

Nu ska jag lägga ner huvudet en stund och sedan blir det plugg som gäller idag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: