veroniicakarlssons

Hemma?

Kategori: Allmänt

Jag känner mig typ like hemma på UB som hemma nu för tiden. Sitter ju typ varannan dag här och varannan dag hemma o pluggar och jag gillar verkligen UB. UB=Universitetsbiblioteket.

Det jag gillar mest med att plugga är allt jag lär mig. Det är faktiskt grymt kul att lära sig saker. Det är därför jag verkligen gillar historian, jag lär mig saker varje dag och det är skitkul! Även om jag tycker det är lite drygt med allt tentapluggande så lär jag mig ju sjukt mycket så det är ju värt liksom.

Något som däremot är väkligt drygt är att jag ser östra paviljongen från min balkong, det är mitt grannhus och det kan ju tyckas lite jobbigt kanske. Men det är det faktiskt inte. Östra paviljongen är där man SKA skriva tentor och oftast gör. Men sen vi flyttade dit har fler och fler tentor som är på andra ställen. Den här gången är verkligen den värsta. Tentan är i Noliahallen, det ligger bortanför stan. Det är alltså säkert 20 min med bussen. Nu har jag ju Fredriks bil just nu så det är inte så farligt, men ändå.. ganska drygt. Äskar känslan av att gå ut från paviljongen och sen är man hemma efter 2 min och bara är fri.

Fredag kommer vara en så jäkla bra dag. Först tenta (mindre kul), men typ efter kl 12 när tentan är sriven. Då ska jag typ ta ett glas vin när jag kommer hem och sen bara fortsätta på den linjen. Micke tar examen, jag är fördig med historia 1 och livet leker!

Kommentarer

  • Anna säger:

    Haha ja som trodde det bästa med att plugga var att du får äta lunch och dricka kaffe med mig! :-D

    2012-01-18 | 22:45:34
  • Veronica säger:

    Haha, ja, det var det. Men den eran är över nu, du är ju väldigt snart en heltidsarbetande som inte kommer ha sådär värst mycket tid över till att dricka kaffe med mig snyft

    2012-01-19 | 09:14:30

Kommentera inlägget här: