veroniicakarlssons

Lärdomar

Kategori: Allmänt

Sitter o tentapluggar. Eller är färdig för idag för att det är lördag o då kan man slippa ibland ;) Hade faktiskt tänkt plugga lite mer men jag orkar inte idag. Har andra saker på hjärnan.. Mer om det någon annan gång!

Läser om 1900-talet. Framför allt handlar det om Europa. Har ju faktiskt varit två världskrig under 1900-talet som framför allt utspelats i Europa. Väldigt intressant. Man vet ju redan ganska mycket om världskrigen, brukar läggas ganska mycket tid på dem i skolan, framför allt andra världskriget. Men när man läser nu så lär man sig ju såå mycket mer. Fortsätter tycka att historia är ett förbaskat roligt ämne!

Om två dagar är det måndag o Micke börjar jobba! Så jäkla kul. Om två veckor tar han examen, galet!

När stora saker händer i livet måste man ibland stanna upp o fundera. Det har jag gjort idag och kommit till ganska bra insikter. Men jag kan inte berätta mer nu. Men nästa vecka ska jag avslöja!

Nu ska jag tjata på Micke att han ska stänga av tv-spelet så vi kan laga middag. Hemmagjord pizza står på menyn.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: