veroniicakarlssons

Träning

Kategori: Allmänt

Läs inte det här om ni har dåligt samvete för att ni inte har tränat så mycket på sista tiden. Då kommer ni bara må sämre. Detta är nämligen ett skryt-inlägg som handlar om min träning.

Jag är just nu inne i något vi kallar för fas 2 här uppe i Umeå. Anledningen till att vi bara kallar det fas 2 här uppe är för att det inte verkar gälla i Sthlm. Det är Fredrik som myntat begreppet. Han körde på från typ 1 januari, men jag väntade till i måndags. Han hann alltså köra fas två i ca 1 vecka uppe i Umeå innan han var tvungen att åka till Sthlm o jobba (ni vet den där befodringen jag skrev om förut) och då tog fas 2 slut för hans del. Själv har jag nu kört en vecka och planerar att vara kvar i Umeå ett tag till (har inte hört något om någon befodring inom något område i mitt liv som just nu skulle leda till att jag blev tvungen att flytta till Sthlm) så min fas 2 ska pågå i 12 veckor är det tänkt.

Fas 2 för min del handlar om att träna skiten ur mig och äta lagom. På det sättet ska jag ha en kropp på beachen 2012 som inte kommer vara nådig. Tyvärr har jag inte råd att vara ledig från jobbet mer än när vi ska fjällvandra x2 och när vi ska till Sthlm i sommar. Så det blir inte så jäkla mycket beach, men det gör inget för det kommer inte finnas så jäkla mycket kropp heller, höhö..!

Nä, jag driver lite. Tanken är väl typ att få lite mer väldefinierade muskler. Jag är ganska stark, men det syns inte sådär jättemycket så nu ska det börja synas helt enkelt. Körde ju typ 20 veckor förra våren och det resulterade i minus 13 kg. Nu har jag gått upp typ 4 kg så nu kör vi igen. Den här gången kommer det dock inte vara i närheten av det diciplinerade som var för ett år sedan. Mest kommer jag som sagt träna.

Träningen den här veckan har däför sett  (och kommer se ut) såhär:
Måndag: Cykla på spinningcykel 30 min + mage
Tisdag: Jogg 4,5 km + styrketräning (bröst, axlar, triceps)
Onsdag: Vila
Torsdag: Jogg, kuperad terräng på löpbandet 30 min
Fredag: Styrketräning (rygg) + simma 500 meter
Lördag: Vila
Söndag: Jogg 4,5 km + styrketräning (biceps + mage)

Det betyder alltså 7 pass den här veckan. Och så ska det fortsätta. Nästa vecka kommer se ut typ såhär:
Måndag: Spinning 40 min
Tisdag: Vila
Onsdag: Jogg, kuperad terräng 45 min
Torsdag: Styrketräning (bröst, axlar), simma
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Styrketräning (rygg+mage), Spinning 40

Det är jävligt kul att vara igång.

Samtidigt pluggar jag som en tok, och det måste jag faktiskt tillbaka till nu. Så TJINGELING!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: