veroniicakarlssons

Vilken helg

Kategori: Allmänt

Shit vilken härlig helg jag har haft. I fredags var det ju tenta, och det var sådär kul.. Men sen blev det att åka hem till Anna o käka smörgåstårta o skåla för hon tog examen!

Efter det blev det hem och slå in paket o ta ut bus innan Micke kom hem från jobbet. Sen blev det skumpa här hemma med några vänner till Micke och lite förfest innan de stack iväg på examensmiddag och jag stannade hemma och gjorde mig i ordning inför kvällen.

Senare gick jag hem till Louise på förfest och sedan gick vi lite för sent iväg till krogen. Var tvngna att tränga oss i kön (inget jag är stolt över) men våra pojkar var ju där inne och firade sin examen, så vad gör man inte? Blev en hur trevlig kväll och natt som helst!

På lördagen var det examenscermoni. Tal från rektorn, en lärare och en student som tog examen. Rektorns tal var väl sådär ;) Men de andra var riktigt bra. Alla studenter som tog examen fick gå upp på scen och ta emot applåder. Var en trevlig tillställning.

Sen ignorerade vi vår trötthet och tog bussen ner på stan och spenderade kvällen med Leyla och Melissa. Käkade middag och kollade på gladiatorerna och på film. Var en väldigt trevlig kväll.

Kändes sådär när det var dags att jobba igår. På kvällen kollade vi faktiskt på film igen. Film är ju annars inte riktigt min grej så det är inte ofta vi gör det två kvällar irad ;) Men vi kollade på Star Wars o den var väl helt okej :P Kom fram till att Micke nog såg den första gången när han var typ 8 år och att jag förstod att han tyckte den var häftig då, kändes som en barnfilm. Nu är han dock 26 år o tycker fortfarande att det är de bästa filmerna som finns. Jag kan inte riktigt förstå det.

När vi gick o la oss igår kände jag inte riktigt att jag var redo för ny vecka, men nu känns det faktiskt bättre. Har varit på promenad med Aston nu på morgonen och hunnit dricka en kopp kaffe när vi kom in. Nu ska jag springa iväg till skolan för introduktion för den nya terminen som börjar idag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: