veroniicakarlssons

Uppvilade

Kategori: Allmänt

Ja, nu börjar vi väl känna oss uppvilade igen. Soomaren har kommit till Umeå och det är skönt att ha några dagars semester utan att ha något planerat.

För min o Mickes del har nog vandringen inte satt några spår, förutom att vi blev allmänt slitna. För min del känner jag av högerfoten lite fortfarande. Den gör inte ont men den känns svulle när jag har den i skor, jättekonstigt för den ser inte svullen ut.. För Astons del var nog resan tuffare än vi kunde föreställa oss. Jag tyckte han såg lite smal ut när vi kom hem så jag vägde honom igår. -2 kg på en vecka. Det är en ganska hög % av hans kroppsvikt som försvunnit. Nu hade han 2 kilo att ta av så det var ingen katastrof, men på en vecka är det ju inte önskvärt. Nu ska han då inte bli smalare iaf. Samtidigt kunde vi inte gjort något annorlunda.. Hade vi tagit bort dragselen hade han dragit ändå fast då hade han haft halsband istället och det hade varit dåligt för nacken och onödigt att han skulle dra i halsband när vi hade en dragsele där det också fördelas bättre på kroppen. Aja, det finns inget vi kan göra så det är ingen idé att älta det. Nu mår hn bra iaf, lite dålig i magen men det är en sommargrej för honom, han tål inte värmen så han blir lös i början av sommaren innan han vant sig.. Han äter iaf ordentligt och har mycket energi.

Imorn har vi planerat att gå till stranden för första gången den här sommaren, hoppas på ett skönare bad än det vi fick på fjällen :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: