veroniicakarlssons

Bröllop & dop

Kategori: Allmänt

Anledningen till att vi åkte till Sthlm förra helgen var ju att lilla fina Lucas skulle döpas. Liten o liten, alltså, han är inte så liten längre, börjar bli stor kille!


Kanske den sötaste ni sett? Jag vet.. Den här helgen var han dock lite gnällig, väldigt förståeligt eftersom han hade både ögoninflammation och sedan även blev förkyld stackaren! Ändå skötte han sig galant under dopet! Och bröllopet för den delen.. Men vi tar det från början.

Tezz hade frågat om jag o Micke kunde komma tidigare på lördagen för att hjälpa till att ställa i ordning inför fikat så vi var där redan klockan 9 på morgonen. Ställde ordning för upp emot 90 gäster (mycket för ett dop tänker ni, men Lucas pappa har inte världens minsta familj om vi säger så).

När klockan blir ca halv 12 börjar gäster ramla in och min prinsessa kommer springandes mot mig med världens kram. Det var så härligt att se henne igen :) Även Micke och de andra hon kände fick stora kramar, hon är så snäll så!

När klockan närmade sig 12 så var det dags att bege sig till kyrkan. Pappa var bestämd med att vi skulle sitte längst fram o tur var väl det.. ;) Ingen trodde sina öron när helt plötsligt bröllopsmarschen spelades. Folk började titta lite oroligt runt omkring sig. Spelar de fel? Vad händer egentligen? Ska vi ställa oss upp? Jag vände mig om o då frågar min moster Lena "ska de gifta sig?!". Då fattar jag vad som händer. De ska ju gifta sig!! Shit! Mamma börjar gråta, jag är nära tårar o Leyla fällde nog en tår hon med!

In kommer brudparet och efter sig har de Lucas med sina faddrar. Cermonin börjar alltså med att tokarna gifter sig! Galet ;)


Kul kuriosa ;) Som ni ser är Mathias lite sammanbiten, inte konstigt - han gifter sig ju. Denna sammanbitenhet släpper dock direkt när de har satt på varandra ringarna då han tycker det är dags att kyssa bruden. Han försöker göra det vilket resulterar i att nästa bild ser ut såhär:


En Tezz som har förstått att det inte är dags än och en lite beviken(?) Mathias ;)

Lucas skötte sig alldeles utmärkt. Tyst som en mus hela tiden förutom när prästen tog vatten på huvudet - och helt ärligt, vem skulle inte gnälla lite då?


Det fina äkta paret!



Familjen Jonsson :)


Lucas hos fadder Fredrik.


Hela gänget. Lucas med sina faddrar Fredrik o Sara och sin mamma o pappa, herr o fru Jonsson!

Efter bröllopet o dopet var det fika - massor av fika! Väldigt trevlig dag! Mathias o Tezz hade lurat oss att de skulle på 30-årsfest med övernattning(?) så Lucas skulle vara hos mormor. Självklart var så inte fallet, de skulle på middag och hotellnatt i gamla stan såklart! :)

Grattis till er, hela familjen! Tack för en fin överraskning och en fin dag och lycka till i framtiden! Ni är jättefina tillsammans MEN som syster är detta min plikt:

Mathias, om du någonsin sårar min syster så kommer jag slå dig så hårt att.. äh, det e klart du inte kommer såra henne, du är en fin kille! Välkommen till familjen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: