veroniicakarlssons

Träning

Kategori: Allmänt

Jag orkar inte byta dator så ni får ta att det blir ett komprimerat inlägg utan stycken och sådant eftersom google crome verkar tycka det är onödigt..
Har kommit igång med träningen igen, eller ganska bra iaf. Tränade igår o i förrgår o innan dess har jag vart o sprungit någon gång o simmat någon gång o sånt. Nu har jag träningsvärk överallt så idag blir det en vilodag men jag tänkte iaf ta en långpromenad och gå med Aston ner på stan.
Det är skönt att vara igång igen men varför är det så att man alltid kommer igång när man vet att det snart blir uppehåll? Ska ju åka till Sthlm imorn o även om jag ska ta med träningskläderna så jag kan gå ut o springa så lär det ju inte bli sådär överdrivet många gånger, typ en! Men ja, det är bara hoppas att motivationen håller nu så jag fortsätter när jag kommer hem igen. Sen är det ju lite så också att man alltid just i dessa tider väntar på vårpremiären utomhus. Just nu är det fortfarande väldigt mycket is överallt, men snart kan jag o Aston gå ut o springa o då är det lite mer lättmotiverat ett tag.
Sn vet jag ju att jag måste träna mot ett mål och just nu har jag inget. Tänkte ha blodomloppet, men jag är i Berlin den veckan. Sen tänkte jag kanske tjejmilen men det är svårt att planera för hösten nu när vi inte alls vet hur sommaren ser ut ekonomiskt och vi kanske måste börja om från början med sparandet inför Thailand i höst. Så då kanske jag inte har råd att åka till Sthlm i september när jag kommer ha varit där i augusti.
Så jag får försöka hitta något som jag kanske kan sätta upp för mig själv. Ett tag tänkte jag att målet skulle vara att bränna 500 kcal om dagen. Då kan man typ käka lite chips på helgen, kanske ta en fika någon dag och till och med dricka ett glas vin utan att tänka speciellt mycket. Men 500 kcal om dagen är rätt svårt.. Så nu tänker jag kanske 2900 kcal i veckan. Det går automatiskt 200 kcal om dagen när jag går med Aston. Sedan har jag då 300 kcal till att förbränna genom träning 5 dagar i veckan. Det tror jag är rimligare. Sen när man kan gå ut o springa så bränner jag ju ändå typ över 600 kcal på en gång när jag kan springa runt Nydalasjön, det längtar jag verkligen till!
Imorn drar vi som sagt till Sthlm. Ska försöka komma iväg ganska tidigt, typ 8.30 iaf så idag ska jag fixa doppresent till Lucas (anledningen till att vi åker) samt kanske köpa lite annat smått o gott. I och med att vi åker ner imorn blir det här sista dagen hemma med Dixi o det är lite sorgligt. Hon är en riktigt fin hund faktist som får mycket oförtjänt gnäll. Hon har mycket energi men under tiden hon har varit här och hängt med på Astons promenader har hon varit hur lugn som helst. Hon lyssnar bra och är väldigt följsam, och framför allt så är hon en knähund! Mycket mys i den hunden!
Nä, nu ska jag komma igång med dagen så jag hinner allt jag måste göra idag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: