veroniicakarlssons

Allt och inget

Kategori: Allmänt

Mycket tankar som snurrar i huvudet just nu. Först och främst Aston och nyår, fy vad jag ogillar mig själv för att jag har satt honom i en sits där han ska fira nyår i Sthlm. Allt för att jag ska glassa på en strand i Thailand. Men jag förtjänar att få åka till Thailand på semester, men han, stackaren, förtjänar verkligen inte att behöva vara i Sthlm med smällare och raketer och skit. Nyårsafton förra året var så bra för då var han här hemma o var trygg och vara bara rädd i typ en timme jämfört med i Sthlm där han är rädd i en vecka.. Usch! Men, inte så värt att tänka på just nu, är ju bara maj än..

Annars går tankarna mest åt till att planera livet. Jag älskar ju att planera. Sen behöver det inte bli så som jag planerat för då får jag ju planera igen ;) Vi har nog iaf bestämt oss för att ge upp det här med en trea. Jag tror Micke har "hemlängtan" eller Sthlmslängtan, jag ser det faktiskt inte riktigt som hem.. Jag har inte direkt en längtan efter att bo där utan mer en längtan till att få börja leva det livet vi kommer leva där. Att jobba och få in pengar o att kanske köpa lägenhet o skaffa barn. Nästa steg i livet liksom. Känns som vi är fast just nu. Om Micke kunde få ett fast heltidsjobb här uppe tror jag inte att jag skulle känna likadant, då skulle ju truggheten vara här. Men nu känns det mest som att de jobb han kommer få mest bara är för att fördröja tiden, och så är det faktiskt inte speciellt kul att leva. Men vi får se vad hösten erbjuder. Iaf så kommer vi nog börja leta lägenheter i Sthlm inom ett år för Micke kommer nog börja söka jobb i Sthlm från i vår och sedan kommer väl jag efter någongång. Men då är det ju onödigt att jag lägger mina köpoäng på en trea när jag antagligen kommer behöva en etta sen, för det är ju ingen mening att vi ska ha en stor lägenhet här uppe och en stor i Sthlm..

I helgen var jag i Sthlm o träffade lillebror, mys! Han är jättefin och jätteliten! O jättesnäll mot sin faster, bara sov o sov o sov. Jättego var han! O Melissa var världens finaste som vanligt. Hon började gårta och ville flytta till Umeå när vi skulle säga hej då. Jag blev tårögd, det blir jag nu när jag tänker på det också, mitt fina troll. Jag saknar henne så jäkla mycket. Lucas hade växt som en tok. Tyckte inte det var så himla länge en vi sågs, men gud vad sotr han hade blivit, och charmig som få. Världens leende har han :)

Nä, nu ska jag plugga lite. Sista veckan på praktiken den här veckan, skönt! Det är sista praktiken på hela utbildningen. Ganska skönt faktiskt, att ha praktik är ändå inte samma sak som att faktiskt jobba sen, även om det är ett bra sätt att testa.

Bilder kommer senare, har inte laddat upp några än.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: