veroniicakarlssons

Träning

Kategori: Allmänt

Nu är jag igång igen. Har verkligen tvingat mig själv att komma igång med träningen och nu har jag kört på bra i ett par veckor så nu verkar jag var igång. Frågade mig själv varför det inte har funkat och kom fra till att jag behöver sätta upp mål och att jag aldrig har tränat på så bra och aldrig tyckt att träningen var så kul som förra året när jag kombinerade det med en slags diet och gick ner 13 kg i vikt.

Jag förstod ju att jag skulle gå upp lite i vikt när jag slutade eftersom jag sedan började äta mer igen och slutade tänka lika mycket. Så jag har gått upp 3.3 kg sen i mitten av juni och det tycker jag inte gör någonting alls för nu kan jag sätta upp ett nytt mål och förhoppningsvis komma igång med träningen lika bra som innan! Så nu är målet att gå ner 8.3 kg. Har inte satt upp något slutdatum men tänker mig väl att det borde ta ungefär 14 veckor. Men eftersom det blir sommar och sånt och vi ska iväg o vandra och då handlar det ju faktiskt om att orka så kommer det nog ta lite längre tid, men fokus kommer ändå ligga på att komma igång ordentligt med träningen.

Sen funkar det ju inte att göra såhär varja gång jag ska komma igång o träna, så sen måste jag komma på något annat. Målet är inte att bli pinnsmal utan att bli vältränad och därmed jävligt snygg ;) och att må bra. Jag tycker om min kropp, annars hade jag nog aldrig kunnat kriva så här öppet om såna här saker, så ni behöver inte bli oroliga att jag ska fortsätta och fortsätta, men just nu behöver jag det här målet.

Därför måste jag nu bli mer strukturerad med träningen och verkligen planera när och vad jag ska träna. Så här kommer kommande dagars träning:

Lördag: Powerwalk
Söndag: Styrketräning - ben & mage
Måndag: Styrketräning - bröst, axlar, triceps
Tisdag: Vila
Onsdag: Jogg 8-9 km
Torsdag: Styrketräning - rygg & bicpes

Nu är det dags att komma igång på allvar!
Har satt upp ett träningsmål också: Milen under 50 min senast sista september.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: