veroniicakarlssons

Äntligen måndag!

Kategori: Allmänt

Jag älskar måndagar! Har fått sova ända tills 9.30 och sen ätit frukost och njutit av en kopp te (som nu för tiden tar typ 10 sek att brygga i min nya kaffemaskin). Starx ska jag sätta mig o plugga lite innan det blir en rastning för hundarna och sen gymmet!
 
Tror det blir ett ryggpass idag, fast jag borde köra ben. Vi får se, rygg är ju roligare.. ;)
 
Helgen iaf, ja, jag vet inte riktigt vad jag gjorde, var allmänt trött iaf. I fredags var vi hos Ivan o Anna o käkade tacos o spelade ticket to ride. Asså, vi får inte nog av det spelet, har lånat det av Anna o Mathias o snart kanske det är dags att lämna tillbaka det, hmm.. Får se till att vi spelar en omgång när vi är där o lämnar det ;) Är inte så kul när man bara är två, måste va minst tre på det. Men det finns andra versioner där man kan va två. Men vi ska nog ta o köpa oss det här spelet, det är fantastiskt kul!
 
I lördags skulle jag jobba 6-15.30, men eftersom lördagar verkar ha dragit igång ordentligt på jobbet igen så jobbade jag istället 6-16.45. Var lagom trött efter det. Micke hade hyrt film så vi parkerade oss i soffan med chips o popcorn o kollade på en film som hette Extremely Loud and Incredibly Close. Den var sådär, seg början men sen tog den sig. Micke tyckte det var ett konstigt namn på en film. Jag tyckte det var ett kärleksfullt namn, skulle kunna beskriva min o min mammas relation, extremt högljutt men otroligt nära! Det bev chips till middag den kvällen, vilket inte är det bästa men jag var så trött att jag inte visste vart jag skulle ta vägen o jag hade tryckt i mig ett nio pack nuggets kl 16 som typ lunch/middag så jag va inte sugen på mat.
 
Igår blev det jobb 6-15.30 och sen kom jag hem också satt vi ute på balkongen o snackade lite, var en fin dag igår. Sen lagade vi korvstroganoff innan vi tog en sväng med hundarna. Vi gick o la oss innan 21. Haha, men Micke va sliten från veckan o jag från helgen. Nu ska jag va ledig två helger, ska bli skönt. Men jag gillar o jobba, och det gör mig inget att jobba över, men i lördags var jag väldigt trött efter. Har kollat över så att vi är iaf fler som jobbar nästa gång jag kör skift på en lördag! Men det som var jäkligt kul med lördagen var att vi hade förberett allt så bra att vi klarade det utan problem och att alla verkligen jobbade på bra, var grymt kul att se!
 
Ja, nä.. nu är det väl dags o plugga så jag kan träna sen!

Kommentarer

  • Anna säger:

    Vad?! Ny kaffemaskin å ingen inbjudan att testa den? Kräver detta snarast möjligt! ;-)

    ps ni kan ju låna hem det för två och se om det är värt ett köp, den spelplanen är roligare tycker jag men man kan ju va max tre också å då e det trångt! :-) ds

    2012-09-10 | 11:45:20
  • Anna säger:

    Simma på torsdag låter som en bra ide´, verkar bli mer en en-gång-i-veckan-grej! ;-) Ja öva på kaffet du först, men jag ställer alltid upp som testoffer så du vet! :-D

    2012-09-10 | 22:33:53
    Bloggadress: http://lillapyret.bloggspace.se

Kommentera inlägget här: