veroniicakarlssons

Benpass

Kategori: Allmänt

Ja, dessa förbaskade benpass alltså. De är inte roliga! Men jag tror jag har hittat ett sätt att göra benböjen nu så jag går tillräckligt långt ner för att det inte ska kunna kallas för fusk (som Micke annars är snabb att påpeka om jag inte går tillräckligt djupt :P) men ändå inte så långt ner att jag känner att jag aldrig vill köra benböj. Ett lagom djup tror jag att jag har hittat, och det känns bra för nu tror jag att jag kan börja lägga på lite vikter i framtiden.
 
Träningsanläggningen där vi tränar heter ju IKSU och det är typ Nordens största eller nåt sånt. Det som jag har tyckt är kul med ISKU är att det är så mycket olika människor där, man behöver inte känna sig fånig om man, typ som jag nu, står o kör bennöj med bara 22,5 kg för att bara öva tekniken. Nu börjar jag känna att stället börjar tas över av dessa biffar som kör jäkligt tungt och som behöver sina stänger i typ 30 min. Det i sig är ävl inget problem, men när det är så många såna som tränar nu så finns det sällan stänger så det räcker till alla. Gymmet i övrigt kan vara tomt, men vill man göra basövningar som benböj och marklyft så får man vänta tills biffarna är klara. Och de är inte alltid direkt effektiva med sin träning, jag förstår ju att de behöver vila, men det är mycket snack ibland, lite som att de har tagit över IKSU. Det tycker jag är lite tråkigt.. Då känner jag ibland att jag kan ta mina 22,5 kg benböj o gå någon annanstans för att nån som kör 100 kg benböj vill ha min stång ;P Nu tror jag inte att de tänker så, men jag tänker så och då kan man lätt känna sig lite fjantig under benpassen och det är nog också en av andledningarna till att jag inte gillar benpassen så mycket.
 
Men, nu är veckans benpass avklarat och nästa vecka blir det en joggingrunda istället för benpasset så nu är det typ 2 veckor till nästa gång!
 
Bild på IKSU.
 
Det finns bättre bilder men det som var lite kul med den här bilden är att man ser väggropen som jag cyklade ner i en mörk augustikväll när kommunen hade bestämt att det inte skulle vara någon gatubelysning tänd under hela sommaren för att spara pengar. Det funkade ju bra så länge det är ljust dygnet runt, men när man cyklar hem från jobbet vid kl 01.00 i augusti så är det kolsvart och fast jag hade cykellysen så hamnade jag i gropen! Det gick bra iaf!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: