veroniicakarlssons

Dagen

Kategori: Allmänt

Idag blir det både skola och jobb, var ju inte riktigt planerat så men vad ska man göra? Måste hoppa in o stänga på jobbet så får stressa från skolan för jag slutar 14.30 och börjar jobba kl 15. Micke har bilen till jobbet så jag måste ta bussen ner på stan för cykeln står redan utanför jobbet. Sen måste jag cykla hem inatt :( Blää! Jag kommer va tvungen att ha stenkoll på hur mycket jag tjänar för snart kommer jag va tvungen o ringa csn o säga att jag tjänar för mycket pengar. Jag hatar det där, så länge jag sköter mina studier kan jag väl få jobba så mycket som jag vill? Nä, 50000 per termin är max och visst, det funkar ju under vårterminen men på höstterminen har man ju alla inkomster från sommaren så då är man ju körd. Och det är inte som att man har råd att lägga undan alla de pengarna för man har ju hyra o räkningar även under sommaren... Nä, riktigt dåliga regler!
 
Aja, den här dagen kommer alltså bestå av en långis med vovvarna innan skolan och sen direkt iväg till jobbet efter skolan. Jag har det lite för slappt i skolan idag för att klaga. Jag har lagt upp plugget så att jag pluggar mer de dagar jag inte har seminarium och sen slipper jag plugga utöver seminariet de dagarna då dessa är. Så idag har jag bara seminarium 13.15-14.30, men ja, sen blir det jobb typ 15-00.30. Men, jag ser bara pengarna till Thailand rulla in på kontot så det är luugnt! :)
 
Har jag sagt att Dixi löper? Haha, skithund. Vi hann ha henne i en vecka, sen löper hon minsann! Jaja, då blir vi ju av med det iaf! Så hon fick inte följa med på hundträffen igår. Tror att det är bra för henne o Aston o va ifrån varandra lite också. Aston som betedde sig som en liten valp förra veckan på hundträffen var inte alls lika sugen igår utan gick o grävde o käkade gräs istället. Men när jag o Micke började prata om att röra oss hemmåt blev det full fart såklart ;) När vi kom in fick husse gå ut en sväng med Dixi så jag kunde klippa klorna på Aston. Sen fick de ett varsitt märgben och det gick riktigt bra så det kan de nog få nån gång i veckan :) Måste bara få upp fler märgben..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: