veroniicakarlssons

Hemmafru som jobbar

Kategori: Allmänt

Ja, jag börjar känna mig lite som en hemmafru. Har tvättat tre dagar i rad för vi har en magsjuk liten hund här hemma. Hon måste ha fått i sig nå skit för igår spydde hon 6-7 gånger. Vart hon spydde? Ja, inte på golvet iaf.. I båda sofforna och på mattan.. Tur att sovrumsdörren var stängd... Sen var hon helt slut stackarn! Så nu har det varit lugna dagar för hundarna och det börjar märkas att det finns lite överskottsenergi, framför allt för Astons del som mer än gärna svarar på Dixis lekinviter. Annars brukar han inte alltid tycka det är så kul.. Men hon blir trött snabbt o buset tar slut.
 
Förutom att ha tvättat tre dagar i rad så har jag numer alltid uppgiften att tömma diskmaskinen känns det som, vilket är ganska naturligt eftersom jag är hemma fler timmar på dygnet än vad Micke är. Jag har även stått o kokat ris med fisk o morötter till den magsjuka lilla damen. Jag har huvudansvaret för hundarnas promenader.. Ja, jag börjar känna mig som en riktig hemmafru helt enkelt. Tur att det går att kombinera med jobb, perfekt ju att jag kan jobba 15-01 och sen va hemma med hundarna ;) Nä, inte så perfekt, och det händer ju inte så jätteofta, men nån gång i veckan har det ju varit nu.
 
Men nu måste jag tacka nej till jobb ett tag så jag kommer ikapp med studierna. Har en hel del text att ta mig igenom tills på fredag och efter det har vi en skrivuppgift till veckan efter. Så nu ska jag fokusera på studierna i en vecka iaf!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: