veroniicakarlssons

Så var veckan slut

Kategori: Allmänt

Ja, nu är veckan slut för den här gången och det har varit en bra vecka tycker jag! Jag har kommit igång ordentligt med träningen igen vilket är riktigt skönt! Idag var jag till och med ute o sprang. Jag o Aston tog en dryg 4 km runda på knappa halvtimmen, inte jättebra men ändå helt ok för att va första gången på väldigt länge. Det viktigaste för mig när jag inte sprungit på länge är att lägga tempot på en nivå så jag orkar hela varvet, annars finns risken att det känns misslyckat och att jag inte ger mig ut igen. Men idag kändes det bra och nu ska jag försöka ta mig iväg då o då så Aston också får röra lite på sig. Är ju en runda som vi i vanliga fall går på ungefär en timme så jag tror det är bra för oss båda att dra upp farten lite!
 
Medan jag var ute o sprnag så testade Micke att gå ut o cykla med Dixi. Det gick jättebra för dem så på eftermiddagen kunde vi faktiskt ta med oss båda hundarna och cykla iväg till en park o fika. Var ju fint väder idag så vi cyklade knappt 2 km dit o fikade med Anna, Ivan o Melker.
 
Aston har med andra ord rört på sig väldigt mycket idag vilket är jättebra för på helgerna måste vi ge honom lite extra eftersom det blir lite mindre på vardagarna ibland. Nu sover han gott i soffan och Dixi ligger o sover på golvet. Hon är ju inte van att springa på det sättet hon har gjort idag så hennes mage är i uppror, med andra ord gasar hon typ ihjäl mig..
 
Snart ska jag lägga mig i soffan med en kopp te. Micke är på något så konstigt som barcraft, vilket betyder att han sitter på en krog o kollar på dataspel som visas på tvn. Ja, alla har vi olika intressen ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: